AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
543

Vad får man egentligen för en M3 E46?

en tidig -02:a på 1500 mil, navi, tele, pdc, skinn, klimator, språkstyrning, hifi mm. tror den har det mesta. 6-vxl, inte SMG2 tyvärr. vad står egentligen en sådan i?//Johan
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
450-500k kanske?

Det är nog ganska svårt att sälja just sådana bilar privat.
Hej!

Acey, vad tror du att en köpare söker hos en firma? Är det garantier eller finansmöjligheter? Man skulle ju kunna sälja den som försäljningsuppdrag till en bilfirma. Eller är marknaden mättad? Den billigaste jämförbara jag hittade på bytbil kostade närmare 500 papp i alla fall.
Någon annan som har någon idé?

Mvh Johan
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Johan 328i. Jag tror att många köpare som köper bilen är antingen entusiaster som på BMWPower dom köper säkert en bil privat om dom kan fixa finansiering (dvs lån direkt av banken).

Annars är det folk med ganska mycket pengar som vill ha en fin bil / poser bil kanske. Tror det är en kombination av att köpa bil på en seriös firma (garantier, finansmöjligheter och kanske även att man har en säljkontakt man använder). Mest är det marknaden som sätter begränsningar (kanske dålig årstid att sälja nu också?).

Sen finns alltid tyskland en kort resa ifrån där såg jag att dom ligger från 430k och uppåt (med SMG II).

Hittar du bara rätt köpare ska det inte vara omöjligt att få ut 500k. Försäljningsuppdrag kan funka, se till att du väljer en seriös firma (kanske en som bara förmedlar sportbilar?).

Lycka till!
Finns en 01 1500mil carbonsvart, pdc,skin,smg låda,el stolar med minne för 535K på Bmw Solna i mkt bra skick var själv ute med den kan få den för ca:515k
VIP
M3 E46 är otroligt segsålda på marknaden som begagnade.

Min M3-01 såldes genom handlare som jag känner privat, den hade gått cirka 1000mil med all utrustning men utan SMG.

Fick 425K för den och då hade den varit ute på marknaden i 4 månader sen i somras.

Att betala 515k för den på BMW är helt galet.

Jag kan nämna att BMW i Solna blir inte av med sina heller och dom är glada bara nån lämnar bud på M3:orna.

Min kompis bilsäljare har pratat med dom över telefon om det gick lättare för dom sälja.....

Mitt råd är, en 02:a med SMG får du loss för 450-470K, en 01:a mellan 410-440K

Det är dom priserna som gäller idag om man ska få sålt bilen, detta vet dessa handlare om.

Det kommer också en facelift till våren som ytterliggare kommer trycka ner priserna i vår.

Tyvärr så är bilar för 400-600' generellt iskalla idag oavsett märke! Finns t ex två helt nya CLK på Mercedes i Akalla som stått där sedan i somras och på BMW i Solna vet jag inte hur många nya 7-serie det finns. Så det är helt klart köparens marknad just nu... Men jag tror också att det är svårare att säga vad som är rätt pris på en viss bil eftersom det helt och hållet beror på vad man letar efter och vilken utrustning man vill ha. /RS2
VIP
RS2:

Håller med dig, det gäller inte bara BMW.

Men BMW har ett otroligt andrhandsvärde jämfört med Porsche, Mercedes tex....

Som sagt pruta och skäms inte för ge skambud om ni är intresserade av en bil som kostar i denna klass.
Det är bara gå vidare till annan handlare i så fall för dom lär återkomma när dom tänkt på saken ett tag.

Bilhandlarna har som sagt jävulskt svårt bli av med dessa dyra bilar och blir bara glada om dom ens får ett bud i dessa ekonomiska kärva tider.

Utmärkt läge köpa en dyrare bil just nu.

En som har mycket kontanta pengar, han köper hellre en ny bil än en begagnad om den inte är skitbillig förstås.

Kan nämna en annan bil som min kompis sålde, han sålde en BMW M5-00 med 5500mil och SV-såld och Navi och skinn.

Utgångspris på lappen var 435000:-

Släpptes för 315000:-

Enda som behövde bytas var kopplingen....dock 8000:- bara det bytet.

Tror nog att M3 med rätt utrustning bör kunna säljas för runt 500-535K. Bilen som finns i solna tror jag i alla fall att den säljs inom kort då jag själv var en spekulat på den bilen fick veta att det var 1 till som var inne på att köpa den men han hade inte fått klart med pengarna.Visst har det skett ett tap på M3 de sista månaderna, nu finns det m3 för runt 500K men inte med rätt rätt utrustning enligt mig alla fall.
*starre* Om det är den den carbon svarta M3:an som jag har sett solna så har den varit smälld å inte så fin om man tittar nogrant på bilen.
Nu mera finns bilen i spanien.

"Ju snabbare ni är desto mer långsam är jag"
mackan325
VIP "Men BMW har ett otroligt andrhandsvärde jämfört med Porsche, Mercedes tex...." -Jag vill se den BMW som har ett bättre andrahandsvärde än en 911!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Han kanske menar otroligt dåligt jämnfört med porsche och mercedes :)
mns_m3

Hur vet du att den har varit smälld?Ja tyckte att jag synade den ganska bra men tydligen inte!
VIP
mackan325:

Sorry, jag menade att BMW har inte så bra andrahandsvärde jämfört med Porsche, Mercedes tex.....

Skrev lite för fort i farten bara....
starre

Jag vet inte riktigt om vi pratar om samma bil.

Det är inte den safirsvarta M3:an jag pratar om , utan en carbonsvart.

Jag känner dom flesta säljarna i solna och dom brukar berätta kita allt möjligt deras bilar.

"Ju snabbare ni är desto mer långsam är jag"
mackan325
OK VIP, då är vi överens :-) Det var inte min mening att hoppa på dig!
mns_m3

Vilken menar du?Jag menar en carbonsvart 01 1500mil lucka,el-stol,smg,pdc etc
Tänker du på den som står där nu?
Det är inte den bilen jag tänkte på!

Länk

mns_m3

Då är vi på samma plan:)som du ser så kanske jag har en m3 mkt snart.....därav frågan.
okej.
Den bilen ska vara helt okej, enligt killarna i solna.

//Martin

Länk

Visst har Porsche bra andrahandsvärde men Mercedes dyrare modeller har det inte. E55 är billigare än M5 t.ex.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.