|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Zodiaken: Det var inte meningen att göra någon upprörd. Då struntar vi i det istället. Jag ber om ursäkt om du uppfattade det som att jag försökte mygla. MVH/ Qvarnis |
|
|
Bara tidningen är värd pengarna, dessutom kostar det bara 400:-......(eller var det 300?) välstämd tretummare med F1 ambitioner Länk |
|
|
400:- första året, 350:- följande år (nå´n gång höjs väl avgiften men detta är det som gäller för närvarande). /Kristian BMWCS #5062 ------------------------------ Länk 1600/2-renovering... |
|
| Qvarnis: Jag blir inte upprörd men jag anser ändå att en BMW klubb är en BMW klubb. Det är helt ok att komma i porschen om din bmw står på verkstad t.ex. | |
|
Zodiaken: Våra bilar står aldrig på verkstan...;) Möjligen för att moddas lite mera. Vårt nya Beemerprojekt är inte tänkt som någom bansmiskarbil utan som en frän familjebil. Visst kan vi väl tänka oss att lufta den på en racerbana men till dylika tillställningar har vi ju vår Porsche. Porscheklubben har en mängd tillfällen för banåka men jag har märkt att de inte alltid passar min kalender, jag har bilgrejor bokade i princip varje helg under sommaråret. Därför tänkte jag det kunde vara kul att dels få träffa er här på sidan och kanske testa Porschen någon gång mot vad jag antar ni tycker det bästa man kan köra, dvs BMW på racerbanan. Jag antar det kommer bli massa snack om verkligen BMWn står på verkstan elr ej om det vankas räserkörning och vi dyker upp i Porschen, inte minst efter att vi snackat om det här, så jag tror vi lugnar oss. Syns vi på någon racerbana bjuder jag gärna på en åktur - i Porschen...:) MVH/ Qvarnis |
|
|
Qvarnis: Hade du varit medlem i SC en längre tid innan och bytt märke skulle du kunna åka med oss som oldtimer. Men så är inte fallet så åk dit med Porschen får vi se om jag släpper in dig genom insläppet :) Man får ej ha passagerare under vanliga bantiden men en rejäl titt på bilen får du gärna bjuda på :) /Per, bmwsc |
|
|
Zodikaen: När du träffar mig med Porschen på en banträff får du åka med...:) MVH/ Qvarnis |
|
| Qvarnis: Det vore ju trevligt om du kunde visa upp M5 på en träff.... du får väl skaffa en dragkrok så du kan hängapå Porschen ;) | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det ekipaget blir det ett herrans DRAG iså fall:) MVH Hasso Länk |
| Visst... det vore ju skit coolt enligt min åsikt... jag vet inte om man kan montera en dragkrok på en E39 M5... men jag har för mig att jag har sett en M5 med dragkrok. | |
|
Dragkrok finns som tillbehör till E39 M5, snyggt infälld så den inte syns då den inte används. Qvarnis, Jag tror inte ngn säger nej om du skulle "råka" komma med Porschen. :) |
|
|
S328R: Porschen kommer definitivt inte bli någon trailerqueeen. Första långresan blir till Nurburgring 23-26%4 2003, Scuderia Hanseats förarkurs. Qvarnis |
|
|
Johann: Vi lugnar oss lite med banåkning som inte heter Beemer. Dragkrok, blir det inga hål i bakspoilern och syns den inte alls? Vet du vad den kostar? Qvarnis |
|
|
Det är en täckluck som gör att det ser mkt snyggt ut, kostar 8100 som extrautrustning till ny bil. Vet att den går att eftermontera. |
|
|
Johann: Ska du med oss till ringen i vår då? Qvarnis |
|
|
Qvarnis, Går kursen ngn annan gång (eller inte alls) men jag kan försöka vara där när den slutar så vi kan ta ett par varv. :) |
|
|
Johann: Du behöver ju iofs inte gå någon kurs, du är väl ringenräv numera. Vore kul om du kom ner men ändå roligare att slå följe senare under året med dig som guide. Du vet att man inte får filma längre på banan va? Ingen koll på bromsar än? Min resa blir uppskjuten gång på gång, nu åker vi prel imorgon. Qvarnis |
|
|
Qvarnis, Finns mkt kvar att lära men jag vet inte om kursen är rätt grej även om den verkar grymt skoj. Inte får filma? Får är snälla djur. :D Tyvärr ingen koll på bromsarna, han verkar ha försvunnit från jordens yta. :( |
|
|
Fakta BMW Club Schweden är heter klubben. BMW CS arrangerar en stor träff per år på Knutstorp. Endast BMW är välkomna ner i depån, i övrigt är alla välkomna att titta på. I BMW CS finns det sektioner med specialintressen tex lokalasektioner eller tex 02. Vi har också sektionen Sport Club som arrangerar banträffarna Sportklubbens och Club Schwedens medlemmar. Dessa träffar arrangeras ibland tillsammans med andra klubbar tex Audi, därav olika fabrikat på banan samtidigt. Det har också under det gångna året varit möjligt för tidigare fullvärdiga medlemmar i Sportklubben att få gästa träffarna mot en avgift. Titta gärna in på Club Schwedens hemsida, där du också hittar sektionernas sidor. Hälsningar Tomas Hall Klubbmästare i BMW Club Schweden Inte alltid "jordnära" |
|
|
Jocke Q, Tänkte bara klargöra lite enligt tidigare diskusion. Hajar att du har fått kläm på det nu men en förtydling kanske inte skadar. "Okej så då är det ju inga problem med att inte åka BMW då tolkar jag det som" -Nej så enkelt är det inte. Det finns ett regelverk som styr detta. Är man osäker på vad som gäller måste man kontakta styrelsen, om man chansar att besöka en träff så kan det vara lite trist att inte få köra... Vi tvekar inte på att porta en bil som inte uppfyller kriterierna. Man kan enkelt säga att detta är en märkesklubb, med några små undantag. Regelverket säger att 1. "om din ordinarie BMW är för tillfället trasig, står på verkstad kan träffen gästas med en bil av annat fabrikat". Styrelsen avgör. 2. Eller, om du som gammal erfaren aktiv medlem byter bil under pågående säsong (från bmw till annat) får du köra säsongen ut med dito bil. Kortfattat - äger du en BMW skall du ta den - kommer du till första träfen med en annan bil så godkänd det nog inte. 3. BMWSC Oldtimer - medlem som varit aktiv under en betydande tid i klubben kan till förhöjd avgift och efter anmälan gästa träffen. Obligatorisk föranmälan och besked från styreslen. BMWSC har ofta samarbeten med andra klubbar, och vi bjuder även in dito. Därav lite blandade bilar. Huvudklubben/moderklubben heter BMW Club Schweden (BMWCS). Info om hur du blir medlem mm hittar du på Länk Banträffarna ordnas av BMW Sport Club (BMWSC) som är en underklubb. Info om hur du blir medlem och vad som gäller finner du på Länk Hejs svejs! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.