AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
4.161

Medlem i BMW klubben, varför då?

Sida 1 av 3
Hej!

Jag undrar om man har några förmåner som medlem i BMW klubben? För övrigt en utmärkt hemsida!!!

MVH/ Jocke Qvarnström
BM
174
BMW V8
540Touring -98
ESS 400+
5% hos BMW Solna tex.

Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Man blir automatiskt en seriösare BMW ägare :DD
All plastkitschning förbjuden:)))
Vissa återförsäljare har faktiskt 10%.rabatt,
Man får en mycket trevlig tidning ca 4-5ggr varje år.

MVH
Hasso
Länk

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Klubbkväll 1ggr per år med 20% rabatt, träffar och en del annat. Möjlighet till förmånliga finanieringar och samlarbilsförsäkring mm mm. Sthlmssektionen har en del kul för sig. Bara att anmäla sig och gå med Q:)
Asken
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Glöm inte bort att man får tillträde till träffar och bankörning på Knutstorp (även om just knutstorp kostar ännu en liten slant)
Jag går med vilken dag som helst nu, ska bara få tummen ur (_!_) ....

Med vänlig hälsning
//Kalle
______
Länk
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
"Alla" förmåner står på hemsidan.
Vet inte om de har slutat med prylutförsäljningarna där BMW-sverige skänker mängder av gamla reservdels/tillbhörs-hyllvärmare till klubben som sedan säljer dessa för en billig peng. Köpte själv en uppsättning velourmattor till en E36 för 50Kr!! för några år sedan!

Inte att förglömma är att jag personligen tycker att BMW-verkstäderna behandlar en lite mer seriöst när de har förstått att man är med i BMW-klubben.

Mvh
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare.

Tänkte bara klargöra att BMWPower inte är BMW Club Schwedens hemsida, utan deras hittar du på Länk

Knutstorpsträffen... mums.. =)

/Edvard
BMW CS # 4503
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Den är inte riktigt lika bra :)
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
Jocke, läs alla förmåner förutom träffar etc.

Länk
Banträffarna, är det denna klubben elr den andra BMW klubben som arrar dom?

Är man välkommen med en bil som inte heter BMW på era banträffar?

MVH/ Qvarnis
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Qvarnis: Kopplar inte riktigt vad du menar med "denna klubben"? Syftar du på BMWPower, eller på BMW Club Schweden?

BMWPower är ingen klubb, utan en Site/informationscentral/forum. Det kommer förmodligen inte arrangeras fler evenemang i BMWPowers regi, efter den trista incidenten med garagekvällen. Iallafall om jag förstått det hela rätt....

BMW Club Schweden är den officiella BMW-klubben för sverige. De arrangerar banträffar (framförallt BMW Sport Club, som är en del av BMWCS), bland annat på ring knutstorp! Du är välkommen på knutstorpsTRÄFFEN oavsett vilken bil du kör, men jag har för mig att du måste ha BMW för att få köra på BANAN!
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
Qvarnis: JAg är väldigt övertygad att just DU är välkommen oavsett bil...
(särskilt om vi får provgasa Porschen :)

Nofx16: vad hände på garagekvällen?

/Jonas
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Ja vad hände egentligen?
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Det Kalle syftar på är att flera som föranmält sig inte
kom, och inte meddelade förhinder till Asken som slitit med detta projekt ett par månader för att få till det Dessutom skickat ut personlig inbjudan till alla.Totalt respektlöst enlig min mening.
Det betydde att de som stod på väntelistan och gärna ville komma, inte fick det.Men det blev en mycket trevlig kväll för det:)

MVH
Hasso
Länk

Synd bara att så trevliga evenemang går av stapeln i Fjollträsk ( liten bonnhåla på svergies baksida.....) och inte nere på kontinenten i Öresundsregionen nära BMWs hemland...
hehehehe
Gasar-Magnus: Du menar Fiolträsk va? Det ligger någonstans norr om Uppsala tror jag. :)
Okej jag trodde det var två BMW klubbar, den här och "den-andra". Nu vet jag.

Hur många banträffar per år har ni ungefär och vilka olika banor? Och är det som så till 100% elr inte att man måste åka BMW på banträffarna? Vad jag tänker på är ITSFUN2 Porschen Länk som kanske måste rastas ibland. Inte alltid alla banträffar med Porscheklubben passar. Åker man då BMW "till vardags" vore det ju kul att kunna kombinera.

MVH/ Qvarnis
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Qvarnis:De gånger jag varit på dessa banträffar på Gelleråsen både med Norska och Svenska BMWC så har det funnits Porschar och även Audi på banan.

MVH
Hasso
Länk

Okej så då är det ju inga problem med att inte åka BMW då tolkar jag det som?

Står det på den här sidan när det är banträffar? Vart betalar man in medlemsavgiften?

Qvarnis
An
404
Anders C
2002 -73
2002ti -69
320i -78
Länk

Bra adress om du ska bli medlem i BMW sport club för att åka bana. Längst ner på sidan finns länk till kontaktpersoner om du har frågor.

/Anders C
Qvarnis: Sport Club brukar ordna 5 träffar per år. Du får åka med din Porsche om din bmw inte är tillgänglig eller om du byter märke från bmw till annat märke under säsongen så får du åka året ut.

Jag tycker det är lite dålig stil att utnyttja dessa kryphål för att få rasta sin icke BMW. Har man en BMW så tar man givetvis denna till träffen. Det är faktiskt en BMW Klubb!

Att det är Audis på banan och andra märken på banan beror ofta på att man bjuder in andra klubbar.

/Per
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.