|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej En liten rolig synpunkt från min blivande fru. Vi har precis köpt en E39. Vi brukar ha bilen varannan dag beroende på vem som ska hämta på dagis. Givetvis är det litet spännande så här i början och man jämför en hel del med den förra bilen. Frågade i morse hur vad hon tyckte om bilen då hon kört den ett tag. - Ja´den är jättebra, känns säker och skön att åka, stark motor osv. Men torkarna är lite i vägen när man använder dem.??!! I vägen när man torkar undrade jag? hur menar du? - Ja, de är så tjocka att de tar upp mycket av sikten.. Med detta menas den vinspoiler som finns på torkarna. Vad svarar man på detta? Själv har jag aldrig tänkt på detta. jag kanske ska hitta ett par smalare varianter, biltema har ju ett par smala och hyfsat billiga varianter..!!??. Finns det fler som fått denna kommentar? Mvh / Wallace | |
|
Om du tittar lite närmare på torkarna så ser du att det sitter två blad parallellt på varje "arm"... Själva torkarbladen är som "vanliga" förutom det att själva fästet är BMW-special. Med följden att de kostar 3 ggr så mycket som till alla andra bilar =( |
|
sebbe_bmw |
Det sitter inte dubbla blad på E39! Det måste Ni satt på efteråt! På alla mina BMW jag haft så har jag aldrig vart med om att det suttit dubbla blad Sebbe |
| Bosch twin?? | |
|
Öhh....dubbla blad vet jag inget om. "Biltema kolfiber look blad" är dubbla, men sådana sitter det inte. De som sitter är original, uppfattas som tjocka av min sambo....uppfattas inta alls av mig. Om det skulle ha varit dubbla blad borde min blivande bättre hälft ha uppfattat dem som överväldigande kan jag tänka mig... Tjena / Wal |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
De är dyra, men man kan bara köpa lösa gummiblad på BMW för ca 80 spänn som tips. MVH Hasso Länk |
|
Varför skulle Bosch Twin skymma sikten mer än andra blad? Mvh, Steaman |
|
sebbe_bmw |
Själva trokararmarna är ju givetvis bredare på E39 än en Micra eller liknande, Dom är ganska breda men det stör inte tycker jag, men flickor är oftast lite känsliga=) Sebbe |
|
Sebbe: vad är det för en tillfällig M5:a du har? Mvh, Steaman |
|
|
Hallåsan Nu har jag varit och kollat på bilen. Enkla blad med en spoiler för högsta komfort, säkerhet och precision...en sak är säker...tjockleken verkar ha betydelse...:-) Ha-ha / Wallace |
|
| Wallace: Det fina med denna kosntruktion förutom den gedigna grovleken är att ju snabbare det går(bilen framföres, inga feltolkningar här, Reds anm) desto mer ökar anläggningstrycket. Sen är svepytan suverän, prova att ordna det med bubbelgummi från Micro:) | |
|
Asken: Ja, jag måste säga att kvalitén verkar vara mycket hög om man jämför med andra spinkiga och enkla lösningar. Höger armen har en liten rolig rörelse för sig som jag noterat. Den rör sig litet uppåt när den sveper över vindrutan. Mycket snack om torkare??? men allt måste analyseras och verifieras. Ha det bra / Wal |
|
sebbe_bmw |
Steaman: "lånar" M5an ett tag, får se om jag älskar den sedan! Gör det iofs redan men... Snart kanske permanent hos mig=) Sebbe |
|
sebbe_bmw: med tanke på dina övriga bilar så borde det kosta litegranna med så många inköp.... "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk |
|
The_Skygazer |
Måste bara fråga. Kan man inte bara byta torkare som på en vanlig bil, kostar det extra? |
|
Skygazer: Du kan köpa lösa gummin, kostar strax under hundringen/sida om jag minns rätt. /Micke |
|
|
Skall hämta torkarblad i dag på mekonomen, följande priser: 129 spänn per sida för lösa gummin till E39. Bosch hela blad (Modell 539)kostar 439kr i två pack. Enligt killen på mekonomen var det sämre kvalitet på lösa gummin... Någon som vet om det stämmer, erfarenheter? // Johan |
|
|
Var och hämtade ut nya torkarblad till min häromdagen, fick faktura till företaget. 729:- + moms kostade dom! Gick in och frågade hur dom kunde vara så dyra, enligt honom var det lite speciella blad som de vanliga fabrikaten inte tillhandahåller. Tydligen samma problem till vissa Mercedes sa han. Vad kostar Bmw-original? **************************************** Länk **************************************** |
|
|
BMW kör med Bosch som original. Ligger runt femhundringen för två när jag frågade. // Johan |
|
|
Var det till din(a) E39 då ? **************************************** Länk **************************************** |
|
| Jag var själv och köpte nya gummin till min E39 idag, de kostade 76:-/sida. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.