|
|
|
|---|---|
| Jag har varit och sett på en 318 is -93. Och på den så lyste abs lampan vad är det vanligtvis som brukar gå sönder när det gäller abs. | |
|
givarna. dom är ganska känsliga men inte särskilt dyra att byta. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
I bästa fall givarna inte så dyrt som Wendtan säger, men det kan ju vara ABS enheten och då blir det andra dyrare pengar.Köp inte bilen utan att det är fixat först, är min rekomendation. jämnförelsevis så kostar ett styrdon till en E46 ca 8000 kr. MVH Hasso Länk |
| det kostar 2200 kr per givare på M-bilar i E-tuna ska byta en jag me :( | |
|
jag köpte min 318iS -93 av en importbilsfirma i tron om att allt var ok. från början tyckte jag att det lyste för få lampor när jag satte på tändningen, skruvade bort instrumentpanelen o kikade.. fattades då lampor både här o där..:-/.. men satte i nya och kikade då även säkringarna, en var kass till inst panelen.bytte den o vipps så hade jag en lysande abs-lampa. men det får verkstaden byta o firman betala, har dom sålt en bil med abs så ska dom f*nimej göra så att skiten funkar oxå..:-).. plus att pärlan läcker lite vatten oxå. fixar dom med, fast det har varit struligt och det är inte över ännu med detta lilla äventyret.. ska skriva en krönika om detta någon dag i framtiden..:-).. när bilen funkar ordentligt..:-) |
|
| Kloka ord, men det hör ju till saken att bilen är svensksåld å bara gått 16500 mil. Jag prutade ner den från 69 tkr till 57 ... | |
|
Går bilen bra i övrigt?, en givare är ju trots allt bara 780 kr på bmw. (enligt bmw i skövde), en datorcheck vilken givare det är som är trasig kostade för mig 700 kr. men som sagt är det huvudenheten blir de dyyyyrt..:-( Ps.. får föresten snart hem pärlan igen från verkstaden..:-) Ds |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.