AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
622

Hög däckbuller med dubbade däck på

De
65
DeKå
323 CIA-00
Hej!

Är det normalt att det "viner" så att öronen nästan får ont med dubbade däck på en E46 coupé??? Ska tillägga att det hörs mest från bakhjulen.

Mvh
Charlie

Mr
606
Mr Shhh
318i E46
Boxster S
Detta har diskuterats ett flertal gånger på forumet, sök på ljud, tyst etc så hittar du en del. Personligen tror jag att det är normalt, min bil lät som fan.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Är nog ganska normalt, beror ju helt på vilket däck förstås. Min viner lite grann också. Har hakka 2 förresten...
Sen är det ju svårt att tolka begreppet "så mycket att öronen får ont", låter mycket det! :)

Mvh

Anders S.
De
65
DeKå
323 CIA-00
Anders S: Det väsnas "normalt" upp till 80-85 km/h, sedan väsnas det rejält och vid cirkus 105 väsnas det som om det finns en borrmaskin med fullfräs där bak....Axar man över 120 så låter det mkt mindre....Har Michelin M+S dubbade sulor på med 3 säsongen på nacken.

Mvh
Charlie

Hejsan! Min låter oxå sen jag satte på v-däcken! Men jag tycker den går "tyngre" speciellt på bar asfalt kan det vara möjligt?? Har halvdubbat
Har man lite större omkrets på vinterhjulen så borde väl bilen kännas som att den går lite tyngre? Eller?

Själv slog jag nyss på en fräsch uppstättning traktordäck (14" 185/80) och de gick väldigt tyst!
De
65
DeKå
323 CIA-00
Tack för all svar! Det lutar åt att det är ett vanligt fenomen på E-46 coupé. Ska väl se till att ljuddämpningsmattor ska på runt bakre hjulhusen till våren för jag tror att det låter ungefär lika illa även med sommarsulorna på....

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.