|
|
|
|---|---|
|
Hej! Är det normalt att det "viner" så att öronen nästan får ont med dubbade däck på en E46 coupé??? Ska tillägga att det hörs mest från bakhjulen. Mvh Charlie | |
| Detta har diskuterats ett flertal gånger på forumet, sök på ljud, tyst etc så hittar du en del. Personligen tror jag att det är normalt, min bil lät som fan. | |
|
Är nog ganska normalt, beror ju helt på vilket däck förstås. Min viner lite grann också. Har hakka 2 förresten... Sen är det ju svårt att tolka begreppet "så mycket att öronen får ont", låter mycket det! :) Mvh Anders S. |
|
|
Anders S: Det väsnas "normalt" upp till 80-85 km/h, sedan väsnas det rejält och vid cirkus 105 väsnas det som om det finns en borrmaskin med fullfräs där bak....Axar man över 120 så låter det mkt mindre....Har Michelin M+S dubbade sulor på med 3 säsongen på nacken. Mvh Charlie |
|
| Hejsan! Min låter oxå sen jag satte på v-däcken! Men jag tycker den går "tyngre" speciellt på bar asfalt kan det vara möjligt?? Har halvdubbat | |
|
Har man lite större omkrets på vinterhjulen så borde väl bilen kännas som att den går lite tyngre? Eller? Själv slog jag nyss på en fräsch uppstättning traktordäck (14" 185/80) och de gick väldigt tyst! |
|
|
Tack för all svar! Det lutar åt att det är ett vanligt fenomen på E-46 coupé. Ska väl se till att ljuddämpningsmattor ska på runt bakre hjulhusen till våren för jag tror att det låter ungefär lika illa även med sommarsulorna på.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.