AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.288

Baslåda modell mindre i E34 Touring?

Sida 2 av 2
Bl
211
Blackrose
520iA Touring -93
OK, men vill inte skruva steget på lådan!!
Inte snyggt + inbjudande för klåfingriga!!
Verkar som om hjulet åker ut ändå!!??
Känner till det där med ström/watt, dock svårt att ha en uppfattning om vilka som är bra på att lämna mycket ström!!??
Aldrig sett några kubmätningar på bil-förstärkare!!
Kör H/K hemma, de levererar ström!! :)
Men det låter som om DLS har bra kvalitet då, har aldrig ägt något!...jo förresten, det första de byggde, 800 hette det, de hette MDS först, men bytte nästan direkt till DLS! Hade dock inget med nuvarande MDS att göra tror jag............
Jo då kubmätningar brukar man kunna se i test även på bilförstärkare, och DLS är strömstarka. Även jag har HK där hemma!
Bl
211
Blackrose
520iA Touring -93
Så just en kubmätning i DLS broschyr!!
Dock ej på den billigare Classic-serien!
Men om det som är bra i en "finare serie" hos entillverkare, så brukar ju inte resten vara kass heller!!
Vad kör du hemma då?? (Hör nog inte hit, men!!?? :))
Antagligen inte!
När jag köpte anläggningen -99 så prioriterade jag bilstereon först (ångrar man nu). Det blev en ganska billig (men hyffsat välljudande) Kan inte beteckningarna på cd och Förs. men jag tror de heter HK 640+540 el. likn. sen har jag radiodelen m. rds (HK) högtalare JAMO 707i (diskant+2x5,25"+2x8") Kablage DLS flätad högtalarkabel (Kimber tillverkar den åt DLS). Vad har du själv?
Hmm.... har man Jamo om man prioriterar välljud??? :)
Hjelm
Smaken är som baken..

Jag kör med BMWbisniss orginal kassett (snart hipp ;)
Jag ska byta, men jag samlar penga (och mandat hos regeringen hemma )

Kult stereon hemma är en NAD 3020 från 70talet gömt i en låda under ligger ett QSE800 som slutsteg och ett par ProAc högtalare
Köks stereon är en Maranz och ett par Linn Knekt högt och i stugan kör jag Genelec med subb.. Så jag saknar ljud i bilen.. men då blir det inte billigt..

Jag har en Alpin DAT för bil om någon vill byta mot ett steg eller nått?? Det finns ingen platts för två bandare i e-34an..

C Y A Daniel
Länk
Min anläggning har kostat 15000kr och då får man använnda öronen och inte ögonen, om man vill ha maximal utdelning.
Jamo gör som de flesta andra tillverkare. Tillverkar massa "billig skit" för att tjäna pengar, sen finns det bättre högtalare som säljs det säljs mkt mindre av(se tex JAMO Oriel). Om man ska återknyta till bilstereo så är det lika dant där. Se på Pioneer tex. Vem skulle köpa deras billigaste högtalare, men vem vill inte ha Pioneers ODR.
Bl
211
Blackrose
520iA Touring -93
PALTE:
Har en "gammal" H/K 6650R, rejält med ström för pengarna, enl. Palle på ARD (f.d. generalagenter till H/K) den bästa serien de gjort!! Han kör fortfarande med sin 6950 hemma, o han om någon har ju ypperliga möjligheter att uppdatera sig!! Det tolkar jag som att det inte bara är snack!!
Har ett par gamla B&W, DM 580 + XL-Fidelity PG1200....men är nog på G att byta!!
Börjar bli sugen på hembio!
Skojade bara lite Palte! Jamo är ok, de är ju ändå Danska!! Fast mina Advance...........

Vill man lägga ner tid på baslådan så kan man ju "gjuta" under/baksidan med glasfiberplast o få den att passa precis där man vill! Lite krångligt o tidskrävande men blir kanon när det är färdigt.

Har JBL-slutsteg till salu om någon är intresserad!?
Bl
211
Blackrose
520iA Touring -93
Vill slippa gjuta, så jag tänker "pussla" med småbitar o sen glasfiberspackla!!
Vad är det för slutsteg du har?? Pris??
Bl
211
Blackrose
520iA Touring -93
Har 2st JBL GTI-1200 "över"!! vad kan man göra för kul med dem??
De kräver för stor låda för att sättas i bilen!!
Måste in med spermacab!! :)
Det är några år gammalt steget, (till bilen föresten!)
gts-150 har jag för mig det heter o vann något test i bilstereotidinigen -97(??).
Det orkar nog bara driva en av dina basar på ett bra sätt.

Sätter man basarna mot varandra (push-pull) så minskar lådvolymen till hälften av vad ett element skulle behöva men det blir kanske inte så snyggt?

En gti-12:a räcker nog annars för att spela skjortan av det mesta!!
Bl
211
Blackrose
520iA Touring -93
Jo, de trycker på bra med ett bra steg, men de kräver en låda på 70-80 lt. om de ska låta bra!!
Har funderingar på att bygga hemmasub, men ibland är det lurigt med bilelement.....storleken blir ju inte lika kritisk då! :)
Vad ska du ha för steget??
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.