AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
365

Korckskadad bil?

Du
138
Dumbo
E36 325i -92
Ang Z3 M cupe:
Vad skulle jag behöva betala en riktning av karrosen, plåtslagare och lackerare för att fixa enasidan som är bara en massa plåtskador, inget maskinellt och dörren behövs bytas ut. Ena sidan är relativt mycket intryckt.
Har tyvärr inga bilder.

Tackar för alla svar!

//Daniel
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Har en kompis som satte sin Porche i ett vägräcke. En sk. bredsida...
Det som skall göras är riktning av flygel fram/bak + dörr. Dvs hela sidan. Det tar plåtnisse 8000 kr för inkl. lack. Dock så är den inte totalförstörd utan endast intryckt 5-8 cm i två "ränder".
Riktning av chassie ingår ej.
Obs... utan kvitto
Du
138
Dumbo
E36 325i -92
Du kan väl hälsa denna nisse om han har lust att jobba lite kan han ta kontakt me mig...
:-)
E han duktig då?

Tackar för alla svar!

//Daniel
Du
138
Dumbo
E36 325i -92
Den var lite mer intryckt än 5-8cm.. Den kanskevar skadad i stomen så då kanske det blir lite dyrare? jag vet ej...

Tackar för alla svar!

//Daniel
Sp
507
Speddy
730i V8 -92
Kostnaden för att sätta upp en bil i bänk brukar starta på 10 000:- plus eventuelella timmar...

Sen brukar kostnaden ligga på runt 400-600kr i timmen.....plåtslagare är billiga i timmen.

Men många verkstäder brukar göra sånna här jobb vid sidan om, men det är ju inte så kul om det inte blir bra utan kvitto & en repkostnad på kanske 30-40 000:- med delar.

Vad kostar en bakskärm? Brukar inte vara billiga! Måste du köpa hela sidan på bilen?
Oftast billigare med nya plåtdelar än rikta dom.
Finns inte så mycket ekonomiplåt till en Z3M coupe' tror jag.
Lack jobbet får du nog för runt 8 000:- hos en bra lackare med kvitto.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.