AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
612

Lämplig bakvagn?

Jag har en breddad(167cm bred) 2002:a som jag bygger turbo i(350-400hk), jag undrar om nån här har nåt tips på en bra bakvagn till denna, ska vara rätt stadig då det ska palla för att åka med mönstrade slicks, vet nån om det går att använda diffklump+hela drivaxlarna med nav från 535/528 i en 325 E30 brygga om man kortar drivaxlarna?? är det samma innerdiameter på hjullager osv?? Alla tips och synpunkter välkommnas!!
nån måste väl ha nån ide eller erfarenheter????
Tu
114
Turbotomte
325 coupé -94 Twinturbo
Ja de va en bra fråga du....kan du inte ta allt ihop från en 535? De borde ju gå å få dit med lite svets å nyktert huvud. Fränt bygge iaf! =)

Lycka till!!!
Problemet ligger i bredden på den bakvagnen, antar att svingarna måste flyttas in rätt mkt för att få dit feta däck!!?? men visst kan det vara en idè!!
jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

Diffklumpen från e28 ska tydligen passa i e30 bakvagnen i alla fall, dock måste bakre kåpan från e30 diffklumpen monteras. Drivaxlar vet jag ej!

//Johan

dreiachtzehnis
Jag har också hört att klumpen ska passa, och eftersom att jag lär få bygga om både infästningen vid klumpen och bryggan så löser det sig iaf, men som sagt drivaxlarna=? skulle vara finemang att få dit såna också!! ingen som vet totalbredden av en 535(e28)bakvagn, dvs mellan naven!! och dito från en 325(e30)
Är det verkligen inte en enda rackare som byggt en mumsig bakvagn här på forumet`??
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.