|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag tänkte köpa mig en billigare BMW, och då menar jag något som kostar mellan 5000 och 10.000 kronor, troligtvis E30, E28, E21 eller liknande, antagligen med någon av de minsta motorerna. Så till frågan: Hur lätt är det att göra sig av med BMW:ar i denna prisklass? Finns det någon marknad? Jag hade bara tänkt behålla bilen nå't halvår. MVH Niklas [ÖVNINGSKÖR] ICQ: 85989541 | |
rsarits |
Det beror väl på skicket, en besiktad bil går alltid att sälja, men det gäller ju att inte själv ha betalat överpris, då kan det vara svårt att få igen pengarna. |
|
Allt går att sälja. Pruta stenhårt när du köper, köp nybes och skattat. Sen så kan du ta en mindre förlust vid försäljningen för du slapp ju 300kr bes plus 1000+ skatt. Får du ut samma som du gav så har du åkt gratis. Men ge skambud på bilar i lite högre klass än du tänkt dig, alltid är det någon som släpper iväg kärran. Lycka till! |
|
|
Hej, detta har jag också undrat över. Dock är jag "på andra sidan" mot dig. Jag är på väg att byta min E28 mot nyare åkdon. På något sätt känns det omöjligt att bli av med den, men kommer det en entusiast så försvinner bilen på direkten. Lite så känns det, tycker jag. E30, E34 och E36 känns lättsålda i jämförelse med E28, men det kanske bara är galna tankar från min sida. Lycka till med bilköpet o körkortet (antar jag, med tanke på [ÖVNINGSKÖR] ;-)! Mvh Patrik - vi får väl se hur det går o sälja sen.. *min signatur står här* |
|
|
Jo det är klart det beror på skicket och om den är bes och skattad. Men om vi säger att den är skattad och bes och inte allt för "röten" ? Om det nu går att hitta bilar med dem kraven för dem pengarna... MVH Niklas [ÖVNINGSKÖR] ICQ: 85989541 |
|
|
Någonting säger mig att en E28 är svårsåld, E30:n är ju mer "ungdomsbil", så den är väl lättare att sälja billigt (ungdomar har ju inte alltid så mkt pengar). Någon som läser kanske har något att sälja? Patrik_N: Tack, jag ska skriva teorin den 17 dec. Så kortet kommer väl i början av nästa år hoppas jag! MVH Niklas [ÖVNINGSKÖR] ICQ: 85989541 |
|
| Alla bilar som är besiktade och kördugliga för under 10 000kr är lättsålt enligt mina erfarenheter....har åkt omkring i allt möjligt skrot under korta tider...E28:an är ekonomisk med en fyra och jäkligt under hållande med 6:a. Tror att en 518 är mer lättsåld en än 520 och 528... | |
|
Citat: Någonting säger mig att en E28 är svårsåld, E30:n är ju mer "ungdomsbil", så den är väl lättare att sälja billigt (ungdomar har ju inte alltid så mkt pengar). Facit säger ju tvärtom, E28orna är ju billigare i inköp tack vare att de inte så överpopulära. Själv tycker jag det är en utmärkt bil och inköpspriset är så grymt tilltalande. |
|
|
marcusbj: Okej, det stämmer säkert det du skrev, kanske ska man börja leta efter en gammal 518 då! E28:an är ju en fin bil det också, jag har inget alls emot den! Det enda jag är ute efter är en billig förstabil som går att göra sig av med lätt, eftersom jag ska överta femiljens 518 E28 till sommaren. Men jag vill ha någon innan, och vill gärna köra BMW. MVH Niklas [ÖVNINGSKÖR] ICQ: 85989541 |
|
518i slow mobil |
Helt klart att du ka köpa en 518... Jag kan hjälpa dig med den i så fall... Klart att du ska ha en BMW E28... Vad onödigt det här inlägget blev... =) E28, REAL power for REAL men! BMW e28 registret #154 Länk Hellre blyfot och lustgas än simfot och syrgas Fick körkort 26/9 15.30 =) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.