|
|
|
|---|---|
Hocky |
Bilen är en 523 - 00... Undrar vad man kan göra om ABS lampan lyser när det är fuktigt, verkar slockna om det är torrt väder ett tag. Förra ägaren hade bilen inne för ett år sedan med samma problem. En givare byttes då och allt funkade tills nu... Är det nåt som en händig byter själv eller? Bosch partnummer? |
Deliq |
Länk Länk M V H // Deliq ______________________________ Nu med bilder: Länk Länk *** Var glad så länge du lever - sen är det försent *** |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Bör gå på garanti goodwill rep, nekar första verkstaden prova en annan. Det har varit problem med dessa sensorer ända sedan -96 trots att man bytt till uppgraderade versioner hela tiden, allt från microsprickor i själva sensorena, till otäta kabelgenomföringar. Det har kommit till min kännedom att Sensorena får microsprickor i plasthöljet. E38/E39 tillverkade 9/98-3/99. det kom en nyare version av sensorer som ska ha instansat nr 0639903 dessa ska vara OK. 063=produktinsdag/99=year/03levrantörskod. Har du en E38/E39 som är tillverkad 9/98-3/99 och inte har sensorer med denna märkning och får fel på någon sensor, så ska alla bytas enligt nybilsgaranti. Länk MVH Hasso Länk |
Hocky |
Tack! Ska kolla när min är tillverkad och sen gå till verkstaden o kolla vad de kan göra. Är ju import så det finns väl ingen garanti :( Sorry att jag inte letat tillräckligt då jag borde hittat infon! |
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Säg inte det, bilen är ju byggt på samma fabrik:)) Det beror mycket på BMW verkstadens kunnande om sina servicmeddelanden samt välvilja.Så det kan löna sig att åka några mil till en annan verkstad, har vi sett åtskilliga exempel på om den första nekar. Det finns en utmärkt sökfunktion, att söka inlägg med. Det finns åtskilliga om dessa sensorer. MVH Hasso Länk |
Hocky |
När jag läser det som står i de olika trådarna så kommer jag fram till att... Både min ABS och antispin lampa lyser. Då så är det en sensor på bakhjulet som spökar eller? Gick det att avgöra vilken sida oxå eller?? |
Står det inte nått om det i mektips som inte jag och Folke skrivit nått med att backa o nått som ger en indikering vilken bakgivare som är fel. . Ena baksensorn tror det är vänster är hastighetsgivare också om jag inte minns helt fel. Samtliga sensorer (fram/bak) används av både ABS/ASC. MVH Hasso Länk |
|
Att både ABS + ASC-T lyser innebär inte att det är en bakhjulssensor som är kass. Men om det är vänster bak som är kass så har du inte någon fungerande hastigetsmätare eller bensinmätare eller färddator. Men det ser dom på verkstaden direkt när de läser felloggen. Men om du nu ska in är mitt förslag att du ser till att de verkligen byter ALLA sensorer som inte är bytta. För ett är säkert,,för eller senare så går dom sönder. |
|
Hocky |
Jag håller på och undersöker... Får jag det inte på goodwill så hade jag tänkt byta den själv... Väster fram har de redan bytt, hastighetsmätaren funkar = nån på högersidan alltså? |
|
När jag bytte en av mina sensorer i somras, vill minnas att det var höger bak, funkade inte farthållaren. MVh Hasse [:O) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.