|
|
|
|---|---|
|
Kom att tänka på det när en kompis blev förvånad att jag hade stolvärme fram och strålkastarrengörning på min import 7:a. Enligt honom hade inte importtyskar stjärtmicro. Så hur ligger det till egentligen, någon som vet? /Pastorn | |
|
Det jag vet är att strålkastarspolning och stolsvärme ofta är tillbehör i utlandet, samt att värmepaketet ofta är av en klenare typ. Finns nog många fler saker men det är vad jag kan komma på nu, jo just det importbilarna saknar också ofta rost vilket är ett tillbehör som finns på många av de svensksålda bilarna av äldre årsmodeller.. önskar köpa sido M kjolar till E30 83-87 |
|
|
Det bestämmer köparen vi nybilsköpet, det är bara att kryssa i rutan för det man vill ha på/i bilen... Men de flesta tyskar behöver inte extra värmetillbehör... välstämd tretummare med F1 ambitioner |
|
|
Ok, tack för hjälpen! /Pastorn |
|
|
*skrattar* "samt att värmepaketet ofta är av en klenare typ" Ja, tänk att vissa myter lever hur länge som helst... |
|
|
Har strålkastarrengörare, men ingen stolsvärme i vår 750. Hade gärna haft det. Har någon eftermonterat detta ? Har dock elektriska svarta sportsäten utan minne. |
|
|
ehhhh ock bilen är förstås tysk import :) Har ingen misstanke om klent värmepaket :) |
|
|
Hehe...mmm det där med värmepaketen är ganska kul. Skulle vilja se den biltillverkaren som kostar på sej att tillverka olika typer av värmepaket beroende vart bilen skall säljas. //Bimmerman Zim Zimma here's my bimma Länk |
|
|
Hehehe... ja, så dyrt det skulle bli för dom + att dom måste ta hänsyn till växthuseffekten och andra väder fenomen...*ler* |
|
|
sitter varmt i min import 7'a både fram å bak H/Pasi Turbo är diesel förunnat!!!!!! |
|
|
Det där med värmepaketet måste ju vara en skröna.. Däremot kan jag tänka mig att tex sydtyska bilar har 82 graders termostat,? där de svensksålda har 92 graders, vilket skulle göra att det blir sämre värme i en importbil vintertid..Tror mer på det än att dem skulle bygga olika värmepaket.. |
|
|
Jag har också värme i stolar både fram och bak i min importerade bi, dessutom finns det strålkastarsploning. Elvärmen var bilen extrautrustad med, medan stålkastarspolningen verkar vara standard. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! |
|
| Har man en 92 graders termostat så öppnar den när motorn når 92 grader oavsett ytter temp. | |
| en gång för alltid ,det är samma värmepaket i både svensk o tysk sålda bilar!!!!!!!!!!!!!!!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.