|
|
|
|---|---|
|
frågan är rätt enkel, går det att för en rimlig (relativ fråga vad nu rimlig är men ändå) få mera fart i min 140 hk 4 cylindriga lilla symaskinsmotor?! någon som har nått intressant förslag? //Daniel | |
ant |
du kan ju montera nya kammar med lite aggresivare sättningar. montera grövre extraktorrör och avgassystem kanske ett uni-chip. eller så matar du insuget med komprimerad luft. då blir det nog fart på grejerna. men jag vet inte hur pass bra med plats det finns i e36:ans motorrum, kanske inte får rum med ett turboaggregat. ============================= Länk |
|
jo åsså måste jag springa o hämta motorn när den drar iväg så innihel*ete o resten av bilen står kvar *garv*.. Turboagg har jag faktiskt tänkt på, men jag vet inte riktigt hur mycket stryk den motorn tål...nån som vet? |
|
ant |
jag har läst om felra som mata sina m42:or med turbo. ladda lågt så ska det nog gå bra. allt går ju om man vill.. ============================= Länk |
|
Skulle vara för jäkla tuffta att pyssla med lite på lediga stunder..:-))... hmm.. lr om man ska försöka få tag på en annan motor och göra ingrepp på den ist för att rota i originalmotorn, åsså man kanske kan få ner nått 6 cylindrigt ist..:-D.. lr är jag för optimistisk nu? |
|
|
Om du vill besikta bilen någon gång igen så rekommenderar jag att du slår planerna för en 6 ur hågen. Däremot så är turbo inte alls omöjligt, men den måste demonteras vid besiktning. Gå in och kolla på www.ticco.com (ticco är en aktiv medlem här på forumet) Den har "Bäckis" SBR racing byggt turbo på. Ticco kör med 0,9 i laddtryck och orginalkomp 10,0 och som jag tippar på ca 320-330 hkr. Det roliga är att m42 motorerna verkar tåla rejält med stryk! //Johan dreiachtzehnis |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.