|
|
|
|---|---|
|
Jag chansar med risk för att bli utskrattad över att äga sådant här skit! Min sambo kör med en Opel AsconaC-88 som igår på morgonen bara dodde! Hon tog ut den ur garaget(kallt), den gick lite dåligt(enligt henne), hon sa att det var som att den bara gick på nån enstaka cylinder. Hon stängde av den för att sedan prova starta den igen, men icket. Nu står den där hon lämnade den för jag får inte heller igång den. Det enda livstecken den ger ifrån sig är att den tänder till, som att den inte får bränsle. Men slangen är stenhård efter att man kört på pumpen ett tag. Kan den fan ha fått en ispropp uppe nånstans, tycker inte det låter sannolikt, då borde det ha skett tidigare. Det typiska bränslepumpsrelät är bytt på den, samt att jag har lyssnat så att pumpen går när hon kör på starten, och det gör den. Vad händer om man inte får upp erforderligt tryck, att pumpen skulle vara dålig? Nog borde den väl starta ändå, men kanske gå dåligt på högre varv? Ni skulle bara veta vad jag har fått jävlas med denna dynga genom åren......kamaxeln och växellådan är dessutom slut på den. Snart skänker jag bort h-vetet som klippobjekt till brandkåren här, så dom har något att leka med när dom övar trafikolyckor.........:( | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.