AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
398

mörkt runt fläcktrattarna

ma
3
martint14
530v8-93
Hej har en 530v8-93 och har upptäckt att allt är så djä..a mörkt runt inställningsrattarna(fläckt,värme)går det å montera nått litet ljus eller nått dyl,är det nån här som har gjort det.och iså fall hur,tack
m.l

Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Om du syftar på inställningsrattarna för vent. i mitten ovanför stereon så finns det redan en lampa där, men som säkert har slocknat, mycket vanligt...det är bara att byta ut den...själv så har jag försökt byta men utan resultat...helt enkelt fick inte ut ventilations gallren...här skickar jag en sida du kan titta på..lyckas du så hör av dig...
Lycka till....
Länk

MvH Bmw 4-ever

Bo
369
Booya
530iA Touring -94
peter78w: Du har ingen länk till ngn sida som beskriver hur i h****e man gör för att byta lampan som lyser upp själva värmereglagen?

Jag får loss det på ena sidan (vänster) men sedan är det tvärstopp...visst, man kan säkert får bort det om man kopplar ur vajrar och allting men då får man ägna 43 timmar åt att få ihop det igen. Så det borde finnas ett enklare sätt.
$M
974
$Marten
750 IA 91:a med massor av cylindrar SÅLD
750 IA 91:a, reservdelslik
Volvo S80 04 Turbo, bruksbil

Volvo Amazon 70 i retro stuk.
Chevrolet Camaro 74 med mullrande V8
Man måste nog lossa vajrarna. Det är 3 st som är färgmärkta (röd, blå och grön). Det finns också en till
fläkten. Lossa alla dessa 4 st och sedan får du loss hela panelen. Sedan får du dela panelen för att komma åt lampan. Sitter ihopskruvad med ett antal skruvar.
Jag lossade mina vajrar nere vid reglagen, inte alls svårt. Ta bort mattstumpen på passagerarsidan mot mittkonsolen( sitter med 2 st skruv tror jag). Haka loss vajrarna från sina reglage. På dom färgade "hållarna" sitter små "tungor" som man måste peta in, sedan är det bara att dra ut vajern från fästet och du får hela panelen i handen.
Inte svårt men lite bökigt. Tog cirka en timme.
Jag försökte i början att lossa vajrarna från fästena
i panelen men det slutade med att ett fäste pajade och
jag fick skaffa en ny vajer från skroten ca 20kr.
Ovanstående beskriver byte av lampa på en E34 525I 89
men jag tror att det ser ung. lika ut på din bil.

Lycka till

panelen

Fyra hjul är fler än två??
Bo
369
Booya
530iA Touring -94
marten: tack ska du ha för beskrivningen. Får ge mig ut och riva lite inredning.
zi
230
zigge
740iA -96
Vad är det för lampor? Samma typ som i instrumentbelysningen?
Här är lite hjälp på vägen.
Länk

Mvh.
Micke
Länk
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Tack micke! Jag letade efter denna sida, kom inteihåg vad den hete....

MvH Bmw 4-ever

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.