|
|
|
|---|---|
|
Är på gång att köpa bil och har en E39 528i på gång. Har inte varit och tittat på den ännu. Enligt säljaren är den sänkt och har sportfjärdring. Hur stor skillnad är det i komfort med sportfjädring mot original? Är den känsligare på dåliga vägar? Är det fördel eller nackdel om jag ska ha bilen i stadstrafik och endast ge mig ut på längre sträckor på semestern? | |
| Det blir ju inte så guningt om man säger så, om det är sportfjädrar. Jag skulle villa få min bil lite styvare. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Bilen ska vara "är" ca 2 cm lägre än orginal och vad komforten anbringar så är det helt Ok Med M-chassie=sportfjädring dvs orginalsäkning.Kan tom vara lite låg vid vissa uppfarter med trottoarkant. För övrigt så beror det på vilka hjul som sitter på bilen hur hårt det blir, orginal 225/15 är det komfortabelt, med 235/45/17 är det fortfarande bra. Med 17"tumshjulen gör sportchassiet mera rättvist dvs du kan utnyttja bilens vägegenskaper fullt ut. Bilen är också känsligare på däckskvalitet, känner av minsta orundhet och obalans pga den hårdare chassiesättningen. MVH Hasso Länk |
|
Tack för utförligt svar. Jo det sitter 17" på den också. Ska ner och titta på den i dag och vem vet, kanske det blir affär den här gången. Det är en 528i -97 för strax under 150.000. |
|
|
Stout: Jag har den så kallade originalsänkningen på min 540 (17" fälgar) och jag upplever det inte som något problem över huvud taget (jag har dock inget att jämföra med). Dessutom gör dessa 2 cm bilen bra mycket sportigare rent estetiskt. roadZter |
|
| Så orginalsänkning är detsamma som M-chassie? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.