|
|
|
|---|---|
jocker18@home.se |
Hej. bilen klagar över "betriebsanleitung" och "brems*****" jag tyckte klossarna såg helt okey ut idag när jag bytte fälgar. dessutom klagar han över kuhlwasserstand när jag har stängt av! bilen???? då ska han väl skita i det rent ut sagt. kollar han belägg både fram och bak? WmB SoundZ |
Perkka |
jocker: Än fast farsan bytte bromsbelägg runt om på sin 520 E34, så lös lampan på instrumentpanelen.. Jag undrar om man måste nollställa med en sån där.. Vafan nu dom hette.. *aaaaarrghh* Service-nånting.. Aja, jag kommer nog på d sen iaf.. Mvh Per If everything seems under control, you`re just not going fast enough! |
|
Det tog några minuter för min bil att fatta att bromsarna var ok efter byte. Jag förutsätter att ni bytt även givaren på belägget. Den är kass efter att den har löst ut en gång. Fungerar så att kretsen bryts när den slipats sönder av bromsskivan. Smart va. Diesel innehåller mer energi än bensin! |
|
| Det sitter en bromsvarningskontakt på vänster fram och en på höger bak. När någon av dessa, eller båda är nere och slirar på bromsskivan så varnas föraren. ----->jocker18@home.se jag vet inte vad du har för bil, men har du en E34 med årsmodell runt 90 som har CheckControl, så borde du få varning när du vrider på tändningen och när du vrider av tändningen. Jag har varningen "Brake Linings" på min 525i -90. Jag har nybytta bromsbelägg och bromsskivor bak, men inte fram, så det är fram den varnar för mig. Men dessa bromsvarningskontakter kan krångla framförallt på vintern, då det kommer salt och fukt in i dessa kontakter. De kan då varna för dåliga bromsbelägg fast de är nybytta! | |
jocker18@home.se |
okey, jag ska kolla upp kontakten... men men, det kan vara så att den varnar i förväg WmB SoundZ |
|
Min 525-89 har samma syndrom, har bytt bromsarna, men ej slitagevarnaren.Bremsbeläge, och får även upp *betriebsanleitg, och waschwasserstand,= Instruktionsbok, samt spolarvätska. Är batterierna på si kortet slut så kan den ge felaktiga kommandon har jag fått veta. Byt språk på den så fattar man bättre. |
|
| Sitter det verkligen batterier på SI-kortet på våra bilar? Det kanske är något att kolla upp? Jag har bytt språk på min bil till Engelska, synd att det inte finns svenska! Jag har dock 2 felmeddelanden, "LIC Plate Light" och "Brake Linings" vilket väl betyder "Skyltbelysning" och "Bromsbelägg"? Personligen tycker jag nästan att det är lättare att förstå tyskan :-) | |
| jag läste i gds om hur man ändrade språk... men jag har inten check knapp... hur gör man då (å går de ändra då) min säger också kyhlvasserstand å massa annat skit =) | |
jocker18@home.se |
hmm, jag har ingen aning om hur man byter språk... men vi har ju kondensatorer och inte batterier väl? våran checkknapp e väl den längst till höger, pinnen, den har väl ersatt gamla knappen WmB SoundZ |
| Precis. Det sitter 2 pinnar på instrumentpanelen. En för att nollställa trippmätaren och en för CheckControlen. I alla fall på årsmodellen runt -90. ----->OxieJP om din CheckControl säger "KÜHLWASSERSTAND" så betyder det kylarvätska-nivå. Kolla så du har tillräckligt med kylarvätska i expansionskärlet. Om du har gjort det och felet fortfarande kvarstår så är förmodligen givaren till nivån paj... | |
| Byte av språk. Stäng alla dörrar vrid nyckeln till läge två och tryck på nollställningen till trippmätarn tills önskat språk dyker upp. Det finns 8 att välja på. Om du vill gå förbi ett val, släpp knappen och tryck ner den igen. | |
jocker18@home.se |
tack friik! WmB SoundZ |
| Youre welcome Jocker! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.