|
|
|
|---|---|
|
Efterlyser "expertråd" från er som kan det här med inpressning. Har en E46Ci som tydligen har ET46 enligt boken. De sommarhjul jag nu skall plocka av är 18"-are med ET60. Bakom dessa sitter 2cm spacers. Så, nu till min fråga: Kan jag nu montera mina 17" vinterhjul med ET35 utan att ta bort spacer-skivorna? __________________________________ Länk | |
|
Om du behåller spacerplattorna får du ET 15mm på dina 17"-fälgar. Alltså ta bort dem! Mvh |
|
|
Ta bort spacerplattorna.Blir för mycket breddning utåt annars,och bilen kan få knepiga köregenskaper.... Före dettingar:325i-93,328iC-95,M3-94,320i-00,328i-98,328i-98,328i-99,323Ci-00...R.I.P |
|
|
Tack, nu tror jag jag fattar. ET35-20mm spacers=ET15 __________________________________ Länk |
|
|
Beror iofs på hur breda fälgar/däck du har oxå. Du kanske ska behålla dina spacers om 17" är 4½" breda med 155:or!!!! ;) It´s better to burn out than to fade away... |
|
|
:oDD De fälgarna är ju vanliga...! Mvh |
|
|
Bytte idag till vintersulor och tog bort spacerskivorna vilka visade sig vara 25 & inte 20 mm som jag trodde. Det hela blev slutligen snyggt, 17"-arna går prexis "jäms" med skärmkanten. Den enda oförutsedda utgiften blev 20 nya hjulbultar då fälgarna hade olika bultcirkel. 20kr/st (400SEK) fick jag veta var ett hyggligt bultpris!?? Hursomhelst, nu kan det få komma mera snö - eller? __________________________________ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.