AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.136

Strålkastartorkare E30

Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
Pillade lite med dessa idag. Men de fungerar inte alls. Spolningen funkar me de sitter still. Ngn som har en aning ? Brukar det vara ett vanligt fel ? Ska inte torkarna gå igång när man spolar ?

Länk

Köppen
Mina funkar inte heller, och vad jag kan utröna med sökfunktionen på forumet så är det vanligt, och att man kan ta bort dem utan större problem... Men man ska inte låta axeln från motorn sticka ut, det kanske inte SBP gillar.
Dock har jag ingen aning om hur man ska komma åt att skruva bort motorn... Säkert nån som kan tipsa? Hur kommer man åt?
ant
motorn sitter med låga muttrar på en fingängad stång bakom grillen. det är inte så svårt att få bort dom, såvida det inte blivit väldigt skitigt och rostigt där bakom.
kolla bakom grillen där torkarmotorn sitter. man ser det ganska bra.

=============================
Länk
Visa användare
1.465
ChristianF
325iT -07
Vill inte ta bort dem. Vill att dom ska fungera...

Länk

Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
De brukar fastna, axel tjärvar ihop med plast höljet. Jag fick lös de med hjälp av poligrip (stavning?) och sen smörjde jag axeln, efter det fungerade de.

Mvh Abbe
Länk
Visa användare
1.465
ChristianF
325iT -07
Var precis nere och skruvade. där satt filter på slangarna som var igenstoppade med skit. Slangarna var böjda och torra. Ska köpa en ny uppsättning snart. Mina frågor är. Var är dom dragna? Och måste jag montera ner hela fronten ? Ser inte slangarna alls. Mina motorer hade också kärvat ihop... polygrip(!)och 5-56 är alltså lösningen. När startar motorerna? När man spolar rutan? Går den igenom besiktiningen med trasig strålkastar torkare? Sen vid burken till vattnet finns där uttag till 4 pumpar. Vad är dom andra två?? Har även en burk som är tom utan pump och hål..väldigt skumt ! Tack å hej!

Snygg M3a Abbe =)

Länk

Visa användare
881
Henrik.A
E3 3.0Si -75
det brukar komma in fukt i motorerna på dessa bilarna och då skär motorerna...vilket är ett problem på E30...det är få som har fungerande...

/Henk

BMW CS #5075

Sugen på en E34...vill du byta???
ang. besiktning med trasiga strålkastartorkare så är det såhär (troligen) att om torkaren sitter monterad på bilen så måste den fungera, men tar man bort den så gör det inget...

så sade min farsa, då mina torkare på min bil är borttagna, och det är ju rätt logiskt...varför ha kvar dom när dom bara går sönder och ställer till problem hos SBP?

"Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999)

Jag räds inte långmilare !

Länk
Visa användare
1.465
ChristianF
325iT -07
Jo det låter lite logiskt ;) Jag ska ge dom en chans i helgen. Ta av och smörja upp å så. Annars åker dom i tunnan. Tack å hej !

Länk

Visa användare
91
langante
540iA Touring -99
545iAM -04
Jag hade en E-21:a då ena strålkastartorkaren var helt väck, och den andra ryckte till lite sporadiskt ibland, fick inga som helst kommentarer från SBP om det.
Har tagit bort båda från min E30, snyggare utan, båda hade rostat ihop totalt.
Bl
4
Blaster
320i -86
Min bil e nybesiktigad och torkarna fungerade inte, men den klarade utan anmärkning
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Christian, de behöver inte fungera även om de sitter där, besiktigade M3:an med trasiga torkar motorer utan problem. De sitter där bara för original utseendes skull just nu men ska fixa de så fort jag får tid.

Mvh Abbe
Länk
Visa användare
1.465
ChristianF
325iT -07
Abbe: Tack, jag vill också ha mina kvar för att det är så orginal. Ska ge mig på dem i helgen och se hur illa de är...Besiktning om 2 veckor. Kan det vara problem med ögonlock på E30 ?

Länk

Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Nej, det var det inte för mig men då hade jag på caben som var 87:a = gamla lysen och parkering lampan nere i lyktan, du har ju DE lysen och parkerings lampan uppe i lyktan, de kan klaga på det om de är kinkiga.

Bilder på cabben:
Länk

Mvh Abbe
Länk
Strålkastartorkarna är ditsatta efteråt på bilar som är levererade till de nordiska länderna,
Lite kluvet om det är orginal BMW eller ej.
På tyska E30 finns de åtminstone inte.

///Boooze

BMW Club Finland #2046
Visa användare
1.465
ChristianF
325iT -07
Men 87an och 89an är ju likadana...faceliftet kom ju inte förrens 90 tror jag. Är det inte samma då ? Jag återkommer på söndag för att säga om de går och laga.. =)

Länk

christianF: faceliften kom -88 Din -89 är därmed faceliftad.

önskar köpa sido M kjolar till E30 83-87
On
59
Onkel Micke
2000tilux 67-68 3st
1600-2 -68
2002ti -69
325iT -89
Faceliften kom nog -88 men inte förrän -90 på cabben, va?
Jep, 90'orna borde vara faceliftade.

///Boooze

BMW Club Finland #2046
Visa användare
115
TG_Rossi
BMW 318is 16v -90
Har kollat runt lite efter en e30 cab. Verkar som om dessa fick sitt facelift -91. Kolla tex på annonserna här på BMWpower. Har även kollat en hel del på mobile.de!
Visa användare
1.465
ChristianF
325iT -07
Carl L. Min bil har inte samma baklampor som 88 och senare. Cabben var lite efter...

Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.