|
|
|
|---|---|
| jag ska köpa en M3-96. många har SMG-låda vad är det?är det häftigt eller ska man ha den 6 växlade lådan? jag vill ju inte ha någon automat. | |
| Mitt tips är att köra på den sexväxlade manuella som är underbar. SMG är lite halvslö sådär. Men provkör, vissa prisar SMG lådan. | |
|
skit i smg lådan den är bra seg,satsa på 6 petad istället............. m3johan |
|
|
Vad jag förstår så var (är) SMG1 inte ngn höjdare. SMGII är bättre :) Som svar på din fråga är SMG1 en sekventiellt växellådesystem, du växlar sekvensiellt igenom växlarna (upp genom växlarna= växla framåt, ned genom växlarna=växla nedåt). Saknar kopplingspedal. SMG II skiljer sig på att man dessutom, a la F1 kan växla med paddlar på ratten. Mera tekniska input kanske ngn annan kan bidra med. *Best Man Wins* |
|
| JA fast det är ingen "riktigt sekvensiell växllåda. Utan snarare en vanlig manuell som styrs elektriskt/hydraliskt(?). Det är samma manuella låda i grunden. Alltså växlarna ligger inte som på en riktig sekventiell låda (Typ MC). Men ändå funkar den som en sekventiell låda. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.