|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| har mailat honom nu...återkommer i ämnet! | |
|
Kalle: hehe de är rätt. du kan bli BMW Powers nya M-polis. Men cabben har väl iaf Aerodynamikpaketets sido kjolar, eller? Den som har flest BMW när han dör vinner! Länk |
|
|
wendtan: Tyvärr inte ens det... Är nog tanklocket eller vindrutetorkarna som är M3 tror jag. Kan vara bakluckan också. |
|
|
Har inte fått svar än....och lär nog inte få det heller :( Med vänlig hälsning //Kalle H, BMW CS #5120 ______________________________ Länk |
|
|
Haglund, de e lite svårt o se... Men bilen är ju nerlackad på front/bakspoiler så man kan ju antaga att den är nedlackad på trösklarna med. Så ja hade inte varit bergsäker om ja varit dej, såvida du inte varit o tittat på den. Den som har flest BMW när han dör vinner! Länk |
|
|
wendtan: Jag är 99% säker på att jag faktiskt har rätt i detta fallet. Ser inte ut att vara korsade linjer på sidokjolarna. Ser ut att vara exakt sådana som jag hade på min. Nedlackningen har ju inget med M-paketet att göra. |
|
|
Jag påstog inte att nerlackningen hade något med m-paketet o göra. Jag har dock under 3 års tid ägt en e36 med aerodynamik paket. de är väldigt likt vill ja påstå, men bilderna är dåliga, så de är svårt och se. men om du är 99% säker så är de bara o gratulera :) Den som har flest BMW när han dör vinner! Länk |
|
zumpen |
Han kanske har lånat sin polares regplåt tagen från en M3... |
|
wendtan: Coupé och Cab hade korsade linjer på sidokjolarna om man hade aerokit, men inte sedanen. Kanske var en sedan du hade? Sidokjolarna på denna bilen ser ut precis som mina gjorde på min 325 Coupé utan aerokit. |
|
|
Håller med er alla, det är pinsamt och sätta ut en annons på en bil som t ex den röda bilen. Antingen så kan han inget om bilar eller så vet han inte hur en m3 ser ut.. |
|
|
Haglund: ja ägde en Coupe, närmare bestämt den här: Länk Angående korsande linjer så förstår ja inte riktigt vad du menar. Har du ägt en e36 med bmw orginal aerodynamik paket? Eftersom du nu är så säker så är de bara o känna sig glad, du hade rätt. Själv kan ja inte skriva under på det. Men som ja sade ovan, eftersom bilen fram och bak kofångare är nerlackade så kan man bara utgå ifrån att den är nerlackad på trösklarna med. dvs bilen har inga sidokjolar från aerodynamikpaketet. Den som har flest BMW när han dör vinner! Länk |
|
|
wendtan: Jag hajjar inte riktigt. Det jag menar är att linjerna på sidokjolarna på din förra bil korsas på mitten (aningen längre fram) vilket de inte gör på en bil utan aeropaket. Jag har inte haft någon E36 med aerokit utan en utan aerokit och den hade likadana sidokjolar som cabben. Det var så jag menade. |
|
ErikNilsson |
Wendtan har riktigt fel! Caben på bilden har inte aerodynamiken-/M3ans sidokjolar utan sedanens som inte har linjerna "som korsar" varandra. Den röda däremot har inga sidokjolar alls. Detta ser man genom att plåten mellan dörr och framskärm fortsätter ned där en sidokjol annars hade suttit. Det vill säga framför domkraftsfästet. Efter att ha läst många av dina inlägg så är det nog dags att berätta att "ja" stavas "jag", "dej" stavas "dig". Du som är så petig på att visa dina kunskaper inom bilmärket borde veta bättre tycker man. |
|
Erik Nilsson: Om du vill ha jobb som moderator på bmw power så ber jag dig maila någon medlem av power Crew. Detta forum är inget tävling i rättstavning, de finns fler än jag som använder sig av dej och ja. Att agera svenskfröken på detta forum blir dock ett jobb som heter duga. Jag ska försöka skärpa mig med mina dig och jag o fortsättningen. Jag vill vara hjälpsam, om detta upplevs som att jag e petig med att visa mina kunskaper så får de helt enkelt vara så. Angående ovanstående om sidokjolar så skrev jag ovan, att ja inte tyckte att de var så lätt att till 100% se vad som satt på cabben, men du verkar påstå att de sitter sidokjolar från en sedans aerodynamik paket om jag förstår DIG rätt. Verkar konstigt att inte montera coupens/cabbens sidokjolar på en cab. men efter att nu ha studerat en massa bilder på min förra bil samt bilderna på coupen så kan ja iaf konstatera att de inte sitter aerodynamik-paketets sidokjolar från coupe/cab. Haglund: som jag skrev till dig ovan, och skriver nu för 3:e gången GRATTIS du hade rätt. Den som har flest BMW när han dör vinner! Länk |
|
ErikNilsson |
Wendtan: Måste Haglund ha ägt en E36 med sk aerodynamik paket för att veta vad han pratar om? Det sättet du har skrivit i svaret till honom ovan tolkas knappast som att du bara vill vara hjälpsam, snarare som att du vill sätta dit honom och bevisa att du minsann vet bättre. Därför är det väl extra hårt att ha fel eftersom jag tydligen trampade dig på tårna. Det kan inte vara lätt att vara en liten besserwisser alltid. |
|
Erik: Du trampa mig långt ifrån på tårna. Om det upplevs så, så är det fel. Om du läser alla mina tidigare inlägg så var det enda jag ville klargöra att Haglund mycket väl kunde ha rätt, men borde inte vara bombsäker på det eftersom de är svårt och se på bilderna. Han verkar ha rätt och det har ja gratulerat honom till 3 gånger. Jag ville bara få reda på hur han kunde vara så bombsäker och det har jag fått nu. Därmed tycker ja inte att de gör mig till en besserwisser. Anledningen till att ja fråga om han haft en bil med aerodynamik paket var bara att ja ville få veta vad han baserade sin säkehet på. Om Haglund uppfattar de som att jag trampade honom på tårna, vilket inte verkar vara fallet, så ber jag så hemskt mycket om ursäkt. Han är dock berättigad till en egen åsikt och inte genom dig såm ett språkrör. Att denna tråden spårade ur för några inlägg sedan är helt klart. Jag föreslår att vi håller oss till ämnet bmw framöver, det är det forumet är till för. Om du har personliga åsikter så föreslår jag att du mailar mig dom. Den som har flest BMW när han dör vinner! Länk |
|
|
Jag har inte uppfattat det som att någon trampat på mina tår, inte. Det är inte alltid lätt att uttrycka sig korrekt i skrift och det har nog blivit missförstånd här, men jag har inte uppfattat något som negativt riktat mot någon av mig eller wendtan. Jag har i alla fall inte menat det på det sättet. Jag föreslår att vi lägger ner detta och anser ärendet som avslutat även om han i verkligheten hade Volvo 240-kjolar på bilen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.