AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
971

Hastighetsmätare i E28

Gl
282
GluffiS
520xD, Evo 8, Panigale V2, Monster 696
Tja.

Har börjat planera lite för att renovera min gamla 520iA som har stått i garage senaste 3 åren. Sist jag körde den var det paj hastighetsmätare, sedan jag köpte den faktiskt. Någon som har nått tips eller blir det den vanliga vägen att plocka isär allt o titta efter vart det kan verka trasigt?

Even alcohol can bend the room...
518i slow mobil
kan vara kabelbrott, givaren i lådan eller att mätaren helt enkelt pajat... Hoppas för din skull att den bara säckat ihop, enklast att fixa...

E28, REAL power for REAL men!
BMW e28 registret #154
Länk
Hellre blyfot och lustgas än simfot och syrgas
Fick körkort 26/9 15.30 =)
Skulle gissa på mätaren, att tidigare ägare funderat på att skruva tillbaka den och då haft sönder den...min lade av, jag bytte den mot en med 16000 mil på och ville ha upp den på 21000 som bilen hade gått, slutade med att jag stod där med 2 trasiga mätare.

#232 i E28 registret
Länk
Länk

Det går att ha kul med en snik-modell !!!
Gl
282
GluffiS
520xD, Evo 8, Panigale V2, Monster 696
Den är nog inte skruvad med mätaren i alla fall. Har alla besiktningsprotokoll och servicepapper på den från tidigare ägare. Det är en pedantskött bil, till o med 'service' lampan lyser :). Med min valiga tur lär det vara givaren i lådan som packat ihop.

Even alcohol can bend the room...
Kolla att mätarens axel inte glappar i upp/ned-väg (mot tavlan), det var det som föranledde mitt mätarbesvär. Hittade en som diffade på 200 mil från verkligt miltal som jag petade in.

#232 i E28 registret
Länk
Länk

Det går att ha kul med en snik-modell !!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.