|
|
|
|---|---|
tudeski2457 |
Hur ställer man in lysena på bmw 525 -91 när skruvarna rostat fast?Lämna in Pris? Var få tag på billig topplockspackning samt toppbultar. FAAN VA DET GÅR MELLAN SKOG O SNÅR!! |
| Om skruvarna inte rostat fast som i ditt fall så är det väldigt lätt att ställa lysena. Men tyvärr så har de en tendens att rosta fast pga. salt och andra föroreningar... Prova köp en flaska rostlösningsspray med det medföljande röret som du sätter på sprayknappen på flaskan, den kan du sticka in en bit genom plastgrillen bredvid lysena. Spraya mycket rostspray och låt stå i någon timme, testa sen att skruva på skruvarna. De har en tendens att fastna på E34, plus att när man byter lyktor och ska ta bort skruvarna så går de väldigt ofta sönder. En mindre bra konstruktion av våra Bayeriska vänner... | |
| Äsch! Fel av mig... Det ska stå: Om skruvarna inte rostat fast (ej som i ditt fall) så är det...... | |
rsarits |
Om du menar vart skruvar man, så är det i ett litet hål genom plasten (grillen)framifrån, intill lyset. Micke |
| Jepp, funkar med orginal mejseln. | |
| mmm | |
| Länk | |
tudeski2457 |
Vad är detta för länk. Och hur ställer man dem,har ju ingen sådan fiffig mojäng som de har på Bilprovningen. FAAN VA DET GÅR MELLAN SKOG O SNÅR!! |
| Jag bytte allt som hade med strålkastarinställning att göra på vänster sida på min 750i, och ställde ljuset mot garageväggen. På högersidan var höjden på ljuset 65 cm, så jag juserade till samma på vänster sida också. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.