|
|
|
|---|---|
tudeski2457 |
M20 320-84 Kan man bara vända det uppochner utan att göra något mer,passar det rakt på? (Turbokonvertering). FAAN VA DET GÅR MELLAN SKOG O SNÅR!! |
|
det passar inte rakt på, man måste göra en liten adapterplatta. /Per |
|
tudeski2457 |
Och hur skall den se ut? Bild el något? FAAN VA DET GÅR MELLAN SKOG O SNÅR!! |
|
jag vill inte veta nåt, jag bara upplyste om att man behöver greja till en liten adapterplatta om mna vill använda originalröret upponer. Jag har så och en till har vad jag vet. Tänk först o skriv sen. /Per |
|
tudeski2457 |
Ang Adaptern så undrar jag hur den ska se ut. Bara en platta som man borrar pinnbultshålen i och sedan avgashålen o sedan på med grenröret,behöver man packningar på båda sidor? Hammnar inte turbon ganska högt upp med vänt grenrör + en adapter till turbon?? Ngn Som vet ngn intercoller som passar utan större ingrepp på 320-84,hade tänkt mig 760´s laddluftkylare. Thx FAAN VA DET GÅR MELLAN SKOG O SNÅR!! |
|
om du kollar här så ser du hur mitt aggregat hamnade Länk Du ser även hur en ic från en saab 9000 passar. Har ingen bra bild på grenrörs grejen men har en cadbild som kanske hjälper lite. Det är 2 plattor som är utskurna med packningen som mall, sen är den ena vänd upponer o bakofram så att bulthålen linjerar. slutligen svetsade jag ihop plattorna ungefär där det är rödmarkerat och slipade i kanalhålen så att det blev en slät o fint övergång. Likadant på bägge sidor. 2 8mm plattor är det. /Per |
|
tudeski2457 |
Räcker pinnbultarna i toppen till då med 16mm extra material.å kör du väl med packningar på båda sidor om adaptern.Vanligt stål i plattorna lr? FAAN VA DET GÅR MELLAN SKOG O SNÅR!! |
|
har vanliga insex istället och det är packning på båda sidor /Per |
|
|
tudeski2457 jag har en 9000 ic i fint skick 800 å de edin |
|
tudeski2457 |
ic is good ya! Okej ska tänka på det,har lite ont om cash just nu! Tack för alla tips, skriv gärna mer. FAAN VA DET GÅR MELLAN SKOG O SNÅR!! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.