AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
337

skärmning av s.filter

mase
ska sätta in sport filter undra hur man skärmar av bäst,ska man hålla på och sätta upp massa saker i motor rummet?

blixter och dunder....
tudeski2457
Du kan bocka en liten låda i blank plåt, blir rätt snyggt(inte helt tät utan en vägg borta)...

FAAN VA DET GÅR MELLAN SKOG O SNÅR!!
mase
tack.finns de nån som har bilder på sina?

blixter och dunder....
Ra
69
RallyPjerka
520 Automatic -73
Nån som vet om det går att bara montera sportfiltret utanvidare eller måste man fixa så att den får frisk luft utifrån så att den inte bara drar in varm luft ifrån motorkupén?
tudeski2457
Det är ju bättre med gosig kallluft än varm syrefattig luft....

jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

Du behöver inte modifiera speciellt mycket. Det är ju därför du bygger en avskärmningsplåt, den motverkar att du suger in varmluft. Sätt filtret ungefär där orginalboxen sitter idag och bocka en skyddsplåt så blir det bra!

//Johan

dreiachtzehnis
Ra
69
RallyPjerka
520 Automatic -73
Johan:
Men även om man gör en avskärmningsplåt så kommer den endå bara suga in varmluft ifrån motorkupén eller?
tudeski2457
Beror på hur man utformar plåten, jag har så den suger ifrån fronten nere vid vänster framlampa,det ser ut o va nått luftintag där redan.

Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Jag har lagt mina öppna filter i originalboxarna och skurit bort två "väggar", den främre, och den ut mot skärmen. Dels avskärmar dom varmluften från motorn, dels hindrar dom det mesta av insugningsljudet att ta sig in i kupèn...

Jeppe
Ra
69
RallyPjerka
520 Automatic -73
Nån som har bild på sin konstruktion som jag kan få?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.