AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
796

Alpina vin?

Läste med förvåning på Alpinas hemsida om att 90% av deras anställda syslar med bilar och 10% med....hmmm....vinodling...
Undrar om någon här har smakat Alpinas vin? Finns väl knappast på systemet...?

Återkom gärna om du hittar Alpina vin någonstans, hade varit kul att ge bort i julklapp.

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
MD
298
MDcruiser
545iA Touring -05
525iA Touring -02
Mja, de handlar i alla fall med viner - de producerar dock inte. Men det är inte dåligt att ha en agentur heller. Urval hos deras sortiment (tyvärr finns ingen av dem på vårt statliga bolag):

Chianti classico 2000/riserva 1999, 1999. Vignamaggio
Chianti classico 2000/riserva 1999, 1999. Castello di Fonterutoli
Chianti classico 2000/riserva 1999, 2000. Fonterutoli
Har inte sett något alpina vin än.
Fick däremot en flaska "Bmw-sekt" när vi hämtade bilen i Tyskland.
Gav den till en kompis på Din Bil som har den stående på sitt kontor :-D
MDcruiser: Detta fann jag om fonterutoli Länk . verkar inte stå något om Alpina dock.
Dessutom så fann jag dem på systemet: en Riserva 98 kostar 269kr medans en 99 kostar 320kr.

På Alpinas hemsida står det "Alpina stands for exclusive cars and excellent wine". Därför antog jag att det skulle vara egen produktion. Det antyds på något sätt att varunamnet är Alpina...eller?
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Jag bad mina föräldrar titta förbi där när de ändå skulle till Österrike i somras och de skickade med en prislista. Tyvärr är de flesta inga speciella viner som bara finns där. Har för mig att det fanns någon enstaka sort som hette Alpina. Men jag kan säga att det är svindyrt och du kan inte köpa endast en flaska utan du köper kartongvis (?!). Men man kan beställa med frakt till Sverige om man vill...
Om nån är intresserad så kan jag se om jag hittar listan med priser och namn.

M V H
Stephan

Dåligt stil av alpina, dem har helt igonrerat min email...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.