|
|
|
|---|---|
|
Hur ställer man in temperaturen på checkkontroll? Det står nämligen +50 grader C och det e lite varmt när en vanlig termometer står på 0.... lite störande så om någon kan hjälpa min med detta lilla problem? Tackar för alla svar! //Daniel | |
|
Jag misstänker att din givare till yttertemperaturen är trasig. Blir till att felsöka den vägen. Mvh. Micke Länk |
|
|
Dumbo: som micke säger din yttertemp givare e kass. Dvs den tempraturen ställer du inte in, utan den ska visa yttertempratur. |
|
|
Givaren kanske sitter för nära motorn eller nått!! |
|
Axel |
Givaren sitter bakom vänstra dimljuset ien luftkanal,men den kan ramla ur och då brukarden lägga sig mot oljetråget där av den höga tempen. MVH Axel Bromsen är fartens värsta fiende. |
|
Hur vet jag om den fungerar (med felsökning)? E den dyr? Tackar för alla svar! //Daniel |
|
|
kolla om du hittar givaren själv först!!! |
|
Tojne |
Tjena! Min tempmätare för yttertemp visar åxå +50 grader. mätte givaren och fick ett värde på ca: 5 Kohm, håller jag handen på givaren så sjunker värdet. vad är riktvärdet? Vilka kablar är tempgivaren inne i kontakten på "lilla datorn" på en E-30? // Tojne |
| om yttertemperaturen är -10 så visar min typ -3 , den visar alltid minst 5grader fel, tror den sitter för närma motorn, får ta å avskärma den eller nått | |
|
Lyfter tråden!! Min Tempmätare visar -37grader C, är det givaren som är kass el va tror ni? Någon som har samma problem? /Mvh Dido Bmw Följer Inte Utvecklingen. Dom Leder Den! |
|
|
Jag har samma problem förutom att min temp står -37 på...=) Och en vanlig står på 5+, så jag är lite fundersam jag oxå! //BMW-power |
|
|
Har kollat upp mitt problem nu! Visste inte var tempgivaren satt innan, Hittade den hängandes i 1 kabell under bilen, den andra kabelln hade gått av, /Mvh Dido Bmw Följer Inte Utvecklingen. Dom Leder Den! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.