|
|
|
|---|---|
|
Hejsan ! Jag har problem med mitt PDC ( parking distance control ) på min 540 -94. Jag har den stora service manualen, men jag hittar ingenting om detta i den. Jag misstänker att systemet är eftermonterat men installationen är så pass snyggt genomförd att jag är övertygad att den är gjord av BMW. Jag har sett att vissa modeller i 7-serien har PDC. Är det någon som skruvat med ett sådant system ? Är det någon som vet var jag kan hitta information om detta system på nätet el. motsv ? | |
|
Jag har skruvat lite med mitt. Vad specifikt är du ute efter ? Mvh.Patric |
|
|
Precis vad saknas dig Jonas?? Piper den när du lägger i backen?? I så fall är troligen en givare kass ( ohm mät givarna, byt den som avviker ca 750:-) |
|
|
Ja, precis det är problemet. Det piper i ca 5-6 sek då backen läggs i och endast första gången efter det att bilen startats. Dvs om jag startat bilen och lägger i backen så piper det i ca 5-6 sek. Om jag efter detta tex kör en bit eller lägger i N och därefter lägger i backen så piper det inte. Hur gör jag för att enklast komma åt givarna i kofångaren ? Tacksam för svar. MVH Jonas |
|
|
Enklast är att lossa kofångaren då kommer du åt dom enklast sen är det bara att knäppa loss dom ur sina fästen. Kan gå att ta dom underifrån också men kan bli bökigare än att lossa två bultar som sitter under listerna, tror det är storlek 17 på nyckeln du ska andvända. Mvh Niklas Länk |
|
|
Nej nej nej V8, E34 tar man bara väck plast listen ( börja med den i mitten) sen dom på sidorna ( dras bakåt) så sitter PDC givarna i plast listen Bort med kablarna , ohm mät troligen avviker en ganska mycket den är den dåliga, kom i håg vilken givare du skall ha sen när du åker ner på BMW det är skillnad på olika.... Sen bara smacka i den et voila klart!! ( förhoppningsvis) Kolla även PDC via sök funktionen så hittar du mera PDC inlägg |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.