|
|
|
|---|---|
diamantsvart_bmw |
jag har jätte dåligt ljus på bilen och kan inte få loss kåpan på ljusinsatsen så jag kan byta lampor, vad ska jag göra???? |
|
Ta i mera!! dom kan sitta utav bara f-n, var glad över att du inte har en V8 bil då är det svårare.... I värsta fall: spräck dom och ta loss dom i delar Lycka till!! |
|
| Hej! Jag som Gasar-Magnus säger, de kan sitta som f**! Jag måsta byta lampa i min helljuslykta, den sprack när jag skulle ta bort själva plastlocket där lampan sitter. Jag fick handla nya lyktor. Sen sitter det en packning där som kan gå sönder vilket resulterar i att du får en massa fukt i lyktan=sämre ljus. | |
diamantsvart_bmw |
var finns det till bra pris?? |
|
BMW!!!! ca 500:- eller (huuuuh) Biltema samma pris |
|
diamantsvart_bmw |
biltema halv ljus 498:- st hel ljus 398:- st |
diamantsvart_bmw |
Var det svårt att byta dom eller lämnade du in bilen? |
| Jag bytte mina helljuslyktor själv, med lite hjälp från min far. Plastmojängerna som lyktorna sitter i kan gå sönder, för de sitter som F**! Jag rekommenderar att du handlar nya sådana innan du ger dig på bytet. Efter du bytt lyktorna så måste du göra en ljusinställning, då skruvar man på dessa plastmojänger (i dem sitter en stjärnskruv.) Dessa kan gå VÄLDIGT tungt att skruva på om bilen utsatts för salt m.m. Men vilken skillnad på lyse det vart efter man bytt lyktorna! De blir matta efter ett tag i både reflektorn och i glaset=sämre ljus... | |
diamantsvart_bmw |
måste man ta bort grillen eller något annat???? |
|
se här vad som finns på bmwpowers fin fina GDS sidor.. Länk |
|
|
Hej kolla på mektips byte av strålkastarinsats där står det precis hur du ska göra. Funkade kanon på min kärra.Tog dock lite längre tid för mig än vad som stod där. Lycka till MVH Kalle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.