|
|
|
|---|---|
|
Obes men skattad en plump i protokollet på ABS. Sensorerna funkar kuggkransar fram ok bak vet ej orkar-hinner inte kolla mer.528i -86 Fint skick 96% rostfri ca22000mil v-däck samt två sommar servad går klock rent efter en del arbete. Vad kan jag få för denna den måste bort innan jag råkar planteran i skogen (för mycket bil volvo240 frälst) Full gas bara. | |
|
Verkar inte vara någon skönhet då, utan snarare en sliten bruksbil, obes och rost drar ner ordentligt såklart. Jag kan inte den modellen så bra men gissar 8-10 tusen i det skicket. //Sniffer |
|
|
Tror inte du kan få mer än 6-7000 kr för den. Är den däremot besiktad o skattad får du ut mer. 528i är i princip gratis nuförtiden. Men det finns ju alltid de som försöker sälja till fantasipriser. ______________________________ Mvh Tomas Min f.d. 735iA -88 Länk |
|
| Appropå fantasipriser: Länk | |
|
B10Tobbe>>Host...Man hade iaf hoppats på sportläderinredning,lamelldiff,ABS + att guldklocka ;) skulle ingått i detta pris...men som sagt man måste väl få prova ;) Mvh Janne. |
|
|
Ang annonsen i börsen:>>>Skriver lite till ;) Visserligen så KAN vagnen vara utrustad med diffbroms o ABS men skulle jag vilja sälja min för detta pris så skulle jag absolut ha skrivit in dessa "käcka" tillbehör i annonsen...Nåja alldeles för dyrt i alla fall. Jeppe din vagn ligger nog i prisintervallen som ovanstående skrivit,cirkus 6-9tusen..Men du kan ju prova "ta i" lite du oxå ;) Mvh Janne. |
|
|
Nja kan jag få ut 7lakan så går det nästan ihop sig. Har undrat över hur folk tolkar rost eller inte rost,jag tolkar iallafall 96%rostfri som nästan inget rost men Sniffer verkade tolka det som mycket rost. Nä nu är jag trött på elendet vill åka volvo(ingen komfort inge drag men dom håller för en avåkning om dagen om det är riktigt illa)och lite billigare!!! Full gas bara. |
|
-BeeMWe- |
Tror på 6 papp Köpte en 528iA -86 för 6500, lite rost, dålig bromsbomb, all utr förutom skinn och f-hållare. Annars funkade den som den skulle. Bra att nämna är att efter jag tagit bort rosten och satt på 17" för 4 papp gick den iväg för 18 papp så priserna är ganska varierande beroende på vad för köpare du hittar. Länk |
|
Hej, jo jag tycker nog att 96% rostfri är ganska allvarligt angripen, har bilen ett par fläckar så har rosten fått grund att stå på och man kan tänka sig att det finns dolt på andra platser. Rost är det värsta som kan drabba en bil enligt mig. Det är inte svårt att hålla rosten borta om man rengör och skyddar bilen regelbundet, inte ens på gamla bilar, kommer det ändå så får man dra upp de där hundra el. tusenlapparna som det kostar att få det åtgärdat på ett professionellt sätt som håller länge. Lika illa ser jag också på amatörmässiga "rostlagningar" dvs folk som försökt komma undan billigt genom att ta slippapper och sprayburk och försöka få rosten att försvinna. Det är nästan värre än om rosten synts tydligt. Om en sådan klåpare varit framme så ryggar i alla fall jag tillbaka (har varit sån klåpare på min första bil och ångrar mig djupt). Rostfri tycker jag inte man ska säga om inte all lack är fri från angrepp, har haft kompisar som ringt på bilar och hört att det inte skulle vara nån rost och så kommer de dit och bilen har bubblor i dörrar och bagagelucka, sånt syns kanske inte på några meters avstånd men det är ändå allvarligt. //Sniffer |
|
|
Sniffer>>>Inte så farligt ändå med rosten med tanke på åldern och "ganska normalt" för en bruks E28:a.. En helt rostfri E28:a hittar man nog bara hos en bil som nyss varit renoverad eller lågmilad sommarentusiastbil ;),fast då blir det x-antal tusenlappar upp i pris.. Mvh Janne. |
|
|
Sniffer----Rosten handlar om höger fram dörr resten är okej den är tecktylad ett par gånger före mig och jag har sprutat den en gång förra ägaren var (pedant). BeeMWe----Skattad i förrgår 1514:- så 7lakan ska jag ha annars kan den stå. Janne T----Håller med men det finns inga rostfria 86or även renoverade finns rost på har det börjat så har det jag blästrade och galvade en volvo240 alltså totalren. gick två år sedan kom rosten på samma ställ som tidigare. Full gas bara. |
|
|
Hej, jo jag håller med om att min bedömning är hård och grym men det är vad jag tycker efter ha sett hur en del personer behandlar sina BMW. Ingen BMW är så dålig att man kan låta den rosta bort, det spelar ingen roll hur gammal den är, det får vara en E28 från 1982 eller en helt fabriksny E39, de har samma entusiastvärde för mig. Jag tycker nog att man borde kunna hålla en 86:a i ganska gott skick om man är noggrann, min brors 735 87:a var mycket fin i lacken när han köpte den och den kostades på en riktigt polering och skydd, sen höll den så länge han hade den för han tvättade och höll undan smuts. När näste ägare tog över den, så tog det bara 3 saltmånader innan rosten började i framskärmarnas nederkant, det tandborsttvättade och synnerligen välvårdade motorrummet var fullt med jord (!) när jag senast såg bilen på verkstad, han kan aldrig ha gjort en utvändig tvätt, i alla fall inte med nån svamp inblandad, inredning, fälgar, däck, allt var förstört och hade varit i mycket bra skick innan. Det är sånt som är så tråkigt att se, och det är därför som jag klagar så, när jag värderar en BMW så skiljer jag den i två kategorier, ful och fin och för att bilen skall få kallas fin så ska den vara helt rostfri i lacken, en bil är inte fin om den har små bubblor i lacken, ett par hål i inredningen, slitna däck och svart motorolja, har sett alldeles för många lik där det står "mycket fint skick". Köpte en E34 520i i "mycket fint skick" en gång och fick med rost under dörrlister, fläckig inredning, kanststötta fälgar och allmänt sliten, när jag sedan sålde den så var den kanske iaf i närheten av mycket fint skick men så hade det kostat hälften av bilens värde också. När folk sköter bilar så illa så skall det straffa sig anser jag, man ska inte få sammma peng som en välvårdad bil. För 7000:- så får 528:an egentligen se ut hursomhelst, det är så billigt, riktigt fin prestanda för pengarna, 15000 kr i utvändig hellackering och fixa till alla ev. brister för besiktningen så har man en kanonbil, problemet är dock att den som nu köper den kommer troligtvis inte att åtgärda lacken utan kommer att fortsätta förstöra bilen, bara för att den är gammal så kan man förstöra den verkar det som. Folk måste lära sig att kosta på annars kommer det inte att finnas några fina gamla BMW kvar snart. 528jeppe!: Ovanstående är inte ett angrepp/anklagelse mot dig utan gäller väl snarare den ägaren som hade bilen när rosten fick fäste i dörren. Hade han råd till tectyl så har han väl råd till omlack av dörren också. //Sniffer |
|
|
Sniffer>>>Självklart så vill vi entusiaster(måste man nog kalla flertalet av oss) hålla våra BMW's i så bra o fint rostfritt skick som möjligt,men en E28 som bara rullar under den saltfria delen av sommaren och är helt rostfri skulle jag vilja se. Finns säkert några men det är ingen vanlig syn nu i saltets förlovade hemland Sverige. Mina bilar tvättas o vaxas/sköts utöver det "normala" men rosten kommer smygande ändå..Jag har inte ställt av dem nuvarande E28:orna under vintern så jag använder dem i saltslasket oxå och då vill det till att tvätta och vaxa ideligen för om möjligt förhindra "röda döden" in i det längsta..Har även bytt en del plåt under årens lopp. Min M535:a är oxå rostskyddsbehandlad av Tuff-kote dinol,men det hjälper inte 100% i och med att den var för gammal innan jag gjorde detta..En bil som används som det är tänkt kommer att rosta förr eller senare,sen beror det på hur mycket tid/lust/ork man har för att åtgärda det och kan njuta av pärlan ytterligare långa/många år. Så...En E28:a med lite rost har ungefär 96% ;) av denna modell i Sverige..Garanterat :) Mvh Janne. |
|
|
Sniffer----Nu håller jag med lite men enligt dig så har jag en ful e28 ha ha ha. Jag säljer inte för att den är dålig utan för att jag är dålig på att sköta bilar och vill att någon som vill lägga ner ett par timmar kan få en riktigt fin bil.Jag har ägt denna i 5mån nu står den i garaget för det är för mycket bil för att planteran i skogen och det kommer att hända om jag fortsätter åka i den.Har haft ca 80bilar under elva år 85%volvo 60% skrotade inom 4mån (jag tycker synd om bilen om den inte får en annan ägare det börjar dra det i blyfoten) Sambon min börjar tröttna på gammla bilar så hon ska få en nyare volvo v70 den törs jag knappt prova för skulle det hända något med den är jag ett huvud kortare. Full gas bara. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.