AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
548

Lackning av bilen

har tänkt att kanske lacka om min 325 om ja inte ska sälja den,va kostar de ungefär att lacka en hel bil?
Vad kan man komma ner på för pris om man gör de mesta förjobbet själv??
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Förarbete? Vad betyder det för dig? Lägger du tex grunden själv, eller är det att bilen är spacklad och slipad eller kanske maskad?

/Kristian BMWCS #5062

------------------------------
Länk 1600/2-renovering...
hmmm...typ att slipa bort den gammla lacken å kanske spackla lite
Ki
620
Kidde
BMW 520d x Drive M Sport -16
Skulle tippa på 6-8K om bilen är slipad. Slipad och maskerad kanske runt 4-5K. Om du inte gör nåt själv och vill ha metallic (vet inte vad du har för färg), så får du nog räkna med 10 loppor ca. Sen kan man kanske få tag på nån som gör jobbet "vid sidan av". En polare fick pris på 8000:- och då behövde han bara rensa karossen. En E36:a var det som ska få ny Maritsiusblå färg... Vid sidan av alltså... Nästan dubbelt så dyrt om han ville ha kvitto...
/Kidde

Saknar Beemer... Ska ha större båt istället för en dyrare bil.
8000:- utan kvitto!!!??? Vad var det för rånare!!??
Jag betalade 5000:- utan kvitto för pärlemolack till min 540. Det jag gjorde själv var att riva bilen på lyktor, kofångare mm.
Ki
620
Kidde
BMW 520d x Drive M Sport -16
Hur lång tid tar det att slipa, spackla, maskera och lacka en bil?? Tar en stund speciellt eftersom denna är helt pepprad med stenskott, bättrad med sprayfärg ena skärmkanten mm mm. Som sagt skulle gå på nästan det dubbla om det skulle göras på arbetstid. Färgen kostar kostar ca 3000:- Så det blir ca 5000:- för arbete + diverse annat material som behövs. Den ska nerlackas i samma veva och ena backspegelkåpan ska lagas pga en liten spricka. JAG tycker inte det är dyrt, men det får ju var och en bedöma givetvis. En annan kompis pröjsade 6000:- för att hellacka en 945:a i pearllack, men den bilen lackades inte överallt. Inuti dörrar, motorrum, bagage, inte stötfångarna mm.
/Kidde

Saknar Beemer... Ska ha större båt istället för en dyrare bil.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.