|
|
|
|---|---|
|
Vet att det är 326hk men inte hur mkt Nm.. Någon som vet? | |
|
Är det inte 470 NM i den? //Schnitzer |
|
|
Ingen aning, det var därför jag frågade :) E32 750 har ju 450Nm. |
|
|
Jag har kollat upp detta nu och sett att E38 750 har 490 NM vid 3.900 varv/minut. //Schnitzer |
|
|
Tack så mkt, får man fråga var du hittade det? Min är 750 är chippad av Alpina och enligt dom gav det 28hk. Så lite mer Nm borde man ju :P |
|
|
Ja, det tycker jag att du borde få. Lätt över 500 NM. Jag tittade i en av mina kataloger på E38-serien. 28 hk är ganska bra tycker jag. Till min 750i E32 tänker jag att jag kan få ca 20 hk, någonstans där i alla fall. Man vill inte lova för mycket heller för det har pratats ganska mycket om sånt. Jag känner en kille nere i Tyskland som har en 750iL som hade chip i den, han bytte sedan till databoxarna från en Alpina B12 E32. Då enligt han om en kille som säljer boxarna ska det bli ca 30 hk. Han säger att han har kört 290 km/h mätarhastighet. Det har jag däremot inte sett med egna ögon som det vet jag inte om det stämmer. Han körde med det vanliga chipet alltså utan Alpina B12 databoxarna 282 km/h mätarhastighet. Jag har pratat med en annan som också säger att han har kört 290 km/h på mätaren i nedförsbacke på Autobahn givetvis. Läste för ett tag sedan på 402m.com att en hade varit med i Sverige i en 750i E32 i 290 km/h. Jag vet inte om något av detta stämmer, men många verkar påstå det i alla fall. Topfartspärren på 750i går i när mätarvisaren står på 260 km/h. Jag läst en artikel om 750i E32 att det inte blev 250 km/h som hastighet där den skulle bryta utan 255,4 km/h istället, då riktiga km/h. M5 E34 har jag hört något liknande av en kompis, har inga belägg för det men han sa 256-258 km/h riktiga. //Schnitzer |
|
|
Men i katalogerna och teknisk data från BMW så står det elektroniskt spärr på 250 km/h. //Schnitzer |
|
|
Okej, jo lite över 500Nm borde man ju minst få. Enligt fabrik på dom flesta bilmärken så är spärren vi 250km/h som du säger. Men nu är ju min fartspärr borta också så nästa sommar får man se vad den gör:) |
|
|
Det är ju bra. Hur mycket kostade alla 3 chippen till din 750? //Schnitzer |
|
|
Toppfartsspärren på min låg på ganska exakt 250 km/h, vilket motsvarade ca 260 km/h mätarfart. Mina tre chip gick på strax under hundralappen. Jeppe |
|
|
Hundralappen, från Biltema då eller? //Schnitzer |
|
|
Han har väl kopierat någon kompis (kund? :) chips, vilket ju är det klart billigaste sättet att komma undan. Fast man missar ju ev. tillverkargarantier och man snyter ju inte en prombrännare ur näsan direkt. Sedan gäller det ju att känna någon som har en kompatibel 750 som är villig att låna ut sina chip en kväll. Mycket krångel, bättre att åka till TS Motor och få det ordentligt gjort på en gång! |
|
|
Fick min bror att tillverka chipen, materialet gick på lite under en hundring... Jeppe |
|
|
Ok, det förklarar saken! //Schnitzer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.