|
|
|
|---|---|
|
Har haft min bil på verkstad i tre veckor. Krångel med kretskort. Mycket irriterande. Å idag blev måttet rågat! Kom dit och ser min bil med krossade rutor. Stereon utsliten (fronten har jag dock här, vilka JÄVLA JUBELIDIOTER!). Låset uppbrutet, högtalarna utslitna med hyllan plus slutsteget i skuffen. T o m det små diskant-satteliterna i framrutan tog dom med sig. Till råga på allt så var bakbältena avklippta och saker över allt i bilen. Säljvärdet av det dom fick med sig värderar jag till 1000 kr (gamla grejer). Stereon är ju värdelös för dom! Tack o lov satt fälgarna kvar. Dubbla låsbultar. Kanske hindrade dom. Det var inte kul att se pärlan stå där. Hon som förde mig 700 mil på europasemster i somras =( Detta hände i söndagsmorse. Om nån haft inbrott i sin bil i e-tuna trakten...så kan ni ju sympatisera med mig eller nåt. Ja andra oxå... Får hoppas att försäkringsbolagetlöser detta på bästa sätt! Helförsäkrat är bilen...självrisk på 5 papp dock. Suck Tack hej | |
|
Men fy fan av ledsamt.... Såna personer är de ju lindrigt med nackskott, om de då bara stal grejer men att förstöra bilen de är ju sjukt.. Lider med dig.... Kråkan |
|
| ja du jag bor i etuna men har inte hänt mig något eny och hoppas att det aldrig händer någin heller lider med dig kompis | |
ant |
för inte så länge sen var det en hel våg av inbrott i hallstahammar/köping. min polare blev av med sin stereo. han hade kvitton på 24´000 kronor men får ut 9´800 kronor av försäkrings bolaget. han hade inte installerat larm ännu. skulle boka tid för det men vad hjälper det? det var ett antal fler som fick stereon stulen. många med mycket och dyr anläggning, så killarna visste vad dom skulle leta verkar det som. repad lack och urbryten låskolv plus ett totalt sönderbrutet baksäte lämnade dom efter sig. tråkigt var bara förnamnet. ============================= Länk |
sycrlg |
Har du 5000kr i självrisk på stöld? Det brukar bara vara på vagnskadan som självrisken är så hög. kolla noga stöldmomentet i ditt försäkringsbrev, brukar vara 1200kr. |
|
Suck...har nu bogserat hem bilen i snöyran från verkstaden. Han lovade igårkväll att han skulle ställa in den men icke! Den stod ute helt öppen och med snö i bilen. Förbannade jävla tjuv och mek säger jag!!!! Så vi bogserade hem henne... Mina stereoprylar är dock inte värda så mycket typ 5 tusen allt som allt. (Fast stereofronten har jag ju här så mer än en tusenlapp på svarta börsen lär han inte få för mina grejer). Men dom har ju förstört en hel del...baksätet och hathyllan helt uppbrutet. Tror självrisken är så hög för stöld oxå....för att hålla nere premien på en rimlig nivå. Men ska kolla upp. Undrar vad en "tjuv" (vandal snarare) tänker när han gör inbrott i andras bilar? Undrar om han är nöjd efteråt med vad han åstadkommit? Usch fy fan! Jävla pöbel! Skaffa ett jobb!!!! |
|
|
Om den stog på verkstad så borde ju de stå för självrisken? Du har ju lämnat bilen i deras händer så de borde ju ansvara för den? Automat är bekvämt |
|
|
Vilka jäkla as!!! *tänker på min pärla skulle se ut vandalerad..*..*ryyys* Vet inte vad ajg ska säga..Lider med dig... /daniel |
|
|
Ja de e ingen rolig syn att se sin bil slaktad !!!!3000 kan den oxo vara på !! Jag vet hur det känns , jag fick min förstörd i somras men den e inte helt klar ännu ska lacka de sista på månd :( |
|
|
stavros min kompis (i etuna) hade en 320-E30 som han fick förstörd. Allt började med att han såg två killar misshandla en tredje och stoppade det hela, dagen efter fick han bilen förstörd, nersprayad och krossade sidorutor samt uppskuren klädsel. Han träffade på killen som blivit misshandlad dagen innan och han sa att han visste vilka de var, problemet var att han inte vågade namnge dem så kompisen fick aldrig nöjet att knacka dörr hos förövarna. Jag säger bara, man borde få en summa pengar om man kan ge tips som kan leda till att förövarna grips och straffas...det var bättre förr när "busarna" lynchades inför allmänheten, nu är det brottsoffret själv som måste utföra det och då blir han den som blir straffad istället av detta röda skitiga samhälle där det bara skall daltas med brottslingarna. Inte konstigt att folk från Baltikum,Lettland,litauen kommer hit och mördar fok bara för att få sitta i våra inbjudande fängelser. |
|
|
Tack för sympatin, livet går vidare. Får se vad självrisken blir. Men fy fan säger jag ändå!! Fick veta idag (visste inte det faktiskt) att en stulen stereo utan front inte är några problem att fixa. Det var en snubbe på kneget idag som sade att man lätt kan fixa nya fronter via internet från Tjeckien och Polen etc. Stämmer detta?? Man kan ju bara hoppas att detta inte går. Så att min stereo är värdelös för dom! -Det är inte den höga farten som dödar utan de plötsliga stoppen |
|
|
Vad skulle tjuven säga om man gjorde samma sak med hans bil när han kom ut en morgon och såg sin bil med alla rutor pajade och lacken totalförstörd??? Skulle va jäkla skoj att se minen... *ler* |
|
|
Min vän jobbade på ett ställe i Stockholm där de köpte in saker från folk och sålde vidare, ungefär som en pantbank. Många gånger kom folk in med skumma saker och speciellt folk från öststaterna mm kom in med stereoprylar, datorer osv. Grejen är den att de hade sina bilar fulla och åkte de fast fick de fängelse och ett gratis upphälle med fin mat och tak över huvudet. Om de inte åkte fast så tjänade en månadslön på att kränga någon bilstereo, inte så konstigt att det blir mer såna här typer av företelser i samhället. Saken är den att företaget i fråga som köpte in grejor hade inget krav på kvitto, men fick bannor av polisen som satte nya krav...men det hjälper inte fullt ut tyvärr. Nu har den här tråden spårat ur lite, men det är värt att betänka hur illa det är ställt i detta land..jag lider med dig och alla andra..fick själv en 520E28 i totalt nyskick (några tusen mil på mätaren) sönderrepad på hela bakluckan men av vem vet jag inte och skyller inte på någon heller. |
|
|
Vet hur det känns! varit utan min bil i 2v nu pga inbrott.. de förstörde precis allt i bilen.. + framrutan och ena sidorutan o lås... min självrisk för allt hamnar på ca 3-3.500. Hade jag sett en som höll på med ngn annans bil så hade jag gett mig på dem.. för det är fan det värsta, svenska avundsjukan!!! mvh |
|
|
Det är ta mig faan för jävligt. Jävla avundsjuka idioter. Jag undrar vad såna nötter får ut av att förstöra andras hårt förtjänade ägodelar. Min Pappa har en M5 E39-01 som blev drabbad av ett inbrott för en månad sedan, trots dubbla larm. De stal en mobil och sen pajade de två rutor. Kul? nej! Lider med er andra som drabbats. Det bprde vara skottpengar på såna kräk!! //MVH. Christoffer |
|
|
Måste säga att jag oxå lider med dig! Men som tur är finns det folk som jobbar mot dessa dårar. Två stycken fick befara detta härom natten, när de var i full färd med ett inbrott i just en Bmw. Nu är de bakom lås och bom! Man lär så länge man lever. |
|
|
Falcken härligt att höra, synd bara att "ni" inte ofta finns på plats när det händer...för de dyra försäkringar man betalar samt alla skatter i detta land borde mer pengar läggas ner på säkerheten så man kanske i slutänden bara behöver betala en rimlig försäkringspremie för sin bil när dessa typer av brott eliminerats..*suck önskedröm kanske men ej orealistisk* |
|
| Ja du falcken, om ni bara fanns på plats när man behövde er, har fått parkeringsböter av polisen på 1400 spänn på 2månader(delvis mitt eget fel ju), men sen när de gör inbrott i bilen finns det inte en käft. polisen är inget om de inte är på rätt plats vid rätt tillfälle, tyvärr e de ju ganska svårt me bilinbrott, men man blir ju endå förbannad | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.