|
|
|
|---|---|
|
Tjo tjo, Provkörde 328 E36,och när den gått varm så stod jag och lyssnade på den på tomgång. Plötsligt börjar den skramla lite undertill. En plåt som är lös tänkte jag så jag ville härleda det bort från växellådan varför jag provade att stänga av bilen med kopplingen uppsläppt. Då skramlar den hela vägen till dess motorn dör. Trycker jag däremot ner kopplingen och stänger av den skramlar den inte. Alltså borde ljudet komma från kopplingen eller lådan? Har jag fel? Vad kan det vara? Enkelt fråga va.. hehe.. Freppo | |
|
Slitet utrampningslager eller slitet lager till ingående växelådsaxeln kan vara boven i dramat... Svårt att veta när man inte hör ljudet men slitna utrampningslager är inte ovanliga... Seså stick och köp en BMW nu :) :) hehe Mvh Martin |
|
| Lite skrammel precis när motorn stannar från växellådan förekommer på en hel del BMW oavsett modell,men det skall ABSOLUT inte skrammla när den står o går på tomgång,om den gör de så e de förmodligen bottenstocken som e sliten...Ett råd:låt bilen stå på tomgång ett tag,öppna sedan dörren o tryck ner kopplingen helt,släpp sedan upp.E lådan frisk skall du ej märka någon skillnad i ljud/skrammel... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.