|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
m5 killer |
vad skal jag göra |
|
Varför funderar du på ett byte? *Best Man Wins* |
|
| Nej. | |
|
Självklart ska du inte byta! Sluta äta de där rosa tabletterna med lustiga gubbar på nu!!! :) Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
-RW- |
M5 mot E32 kombi? NO WAY |
|
Är du i behov av kombi med automat byt eller varför inte kika på en överladdad 540iat,annars inte så skulle åtminstone jag resonera . MVH Stephan |
|
|
Du gör som du själv vill men jag skulle absolut inte byta! Är du missnöjd med M5:an? /Manray/ |
|
|
Han menar c32 AMG kombi. Likvärdiga prestanda jmf. med M5. //Marin |
|
| Varför byta till en mindre bil??? | |
|
M5 är typ 1000% mera maskulin än en gubbig C32. Jag skulle inte kunna leva med USA tidigt 80-tal inspirerade Mercedes hastighetsmätaren. Finns det något osportsligare. Mercedes blir aldrig en -> BMW Support Your Local Big Red Machine! |
|
Lotus Samuel |
Läste ett kombitest i en biltidning nyligen, tror det va automobil. Där jämfördes BMW 540T, Lexus, AudiRS6 tror jag och C32AMG. Bilarna testades på bana av kända racingförare. Ingen valde BMW:n. Dom flesta ville ha mercan. Så tråkig lär den ju tydligen inte va. |
|
Lotus Samuel: Det var väl också en ganska dålig jämförelse som tidningen gjorde....540T är knappast någon sportbil, utan snarare en mycket komfortabel och vridstark långfärdsvagn, såvida man inte har en 540iASKt. Säger inte att mercan är dålig eller tråkig, men hade de testat den mot M5 så hade den fått pisk, det vågar jag nästan svära på! /Kalle |
|
| Ja men det finns ingen m5 kombi eller hur? Inget fel på C32 AMG om man behöver en kombi. Jag hade tagit den över en 540iat om jag var tvungen att ha kombi. | |
Lotus Samuel |
Precis, hade BMW gjort en BMW M5 kombi hade dom ju givetvis testat den. Tror en M5:a hade fått svårt ändå. Jag har en själv och den väger endel på banan. M5:an har dessutom kass bromsar vilket inte C32:an har. |
|
Lotus Samuel, Har du kört C32:an på bana? Jag har och visst är den skoj men M5:an är bättre. E55 skall vi inte prata om, väghållning som en båt. C32:an är 11 s långsammare på Ringen och och 3 s långsammare på korta Hockenheim enl. Sport Auto så det råder nog inget tvivel om vilken som är bäst. Trots det skulle jag kunna tänka mig en C32 som bruksbil, skön och rolig bil och den finns ju som kombi, största nackdelen är automatlådan och den håller INTE kvar växeln i kurvorna utan växlar lite hursomhelst. Först upp i ingången sedan ner i utgången blir rätt intressant då man kör på gränsen. :) En rättvisare jämförelse mot C32 AMG hade varit B10 V8, undrar om alla hade valt likadant då? |
|
Lotus Samuel |
johann: Nä jag har inte kört C32:an Däremot SL55:an =D hehe... men det hör ju inte hit ;) Automatlådorna är ingen hit för bana det kan jag hålla med om. Däremot håller dom kvar växeln när det svänger, fast det är möjligt att programvaran inte är optimerad för bana. Jag ska INTE köpa en C32:a men som det ser ut nu så vore den nog ett bättre alternativ än M5:an då jag redan har en banbil. Man får ju med slicksen i kombin om inte annat ;) Jag har ju även en C280 och den går ju inte att jämföra med M5:an motormässigt, växellåda osv men betydligt bättre balans på bana, nästan helt neutral. Bromsarna behåller sin känsla hela tiden trots många varv. Där får M5:an pisk, visserligen högre vikt och mer effekt. Men det måste man ju räkna med när man konstruerar. Vilken E55:a menar du? |
Liten_men_snabb |
Lotus Samuel: Du måste erkänna att du inte vilja skilja dig i från SL 55:an...?? Om du menar den nya amg:n? Kan säga så mkt som så här...ALDRIG att BMW skulle kunna bygga en likvärdig bil, för dom pengarna...annars hade dom väl gjort det? Även om ja ej skulle köpa ngt annat en än BMW, så tycker jag att det är korkat att klunka ner på MB, som folk här på forumet gör. Visst har BMW framgångar i personbil samt t ex formul 1 osv...men det gör väl inte MB till en dålig bil? Johann: Jag tror inte att E55:an är byggd för bana heller..eller va tror du? På autobahn är den bra grym.. |
Liten_men_snabb |
Kolla bara på hur många motorer BMWs M-serie, samt t o m nya M5, o M3 har skjutit i taket?! J'mför gärna med MB..amg.. |
|
Lotus Samuel, Jag har kört både "gamla" E55 och C32 massor med varv på Gelleråsen och de håller verkligen inte kvar växlarna när det svänger, tro mig! Vad gäller viktbalans så har iaf C32 sämre än E39 M5 och även om den inte är ngn optimal bil så är den i mitt tycke mkt välbalanserad. Den extrema understyrning som en del talar om har jag aldrig upplevt annat än då krängningshämmaren bak var av. Tror snarare den är relaterad till körteknik än ngt annat. Hur C280 beter sig på bana har jag ingen aning men man förväntar sig att C32 är bättre och den kan jag jämföra med, M5 är bättre och snabbare, möjligen är den mer svårkörd än C280 och bromsarna storknar snabbt (precis som på AMGs bilar). |
|
|
Liten_men_snabb, Hur många S62-motorer har gått i bitar? Har du ngn aning om hur många eller få AMG-motorer som pajat? |
|
Liten_men_snabb |
opps..en del stavfel...så är det när man kör i 250 knyck..;) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.