|
|
|
|---|---|
|
Har nyss köpt en m3 limo-95 och har förstått att något måste göras åt vanos vad det nu är. Har sett på forumet att det inte är någon billig grej. Finns det något man kan göra förutom att köpa ny för att få bort missljudet?( byta olja, renovera m.m.) Missljudet finns bara ibland, ej när den är kall eller hårt körd. | |
| är den tyst när den är kall o skramlar när den är varm så är vanosväxellådan sliten.Den kostar ca 8000 kr o jobbet är nästan lika dyrt. | |
|
befarade det, men ska nog testa att byta till semisyntetolja först. Det var någon som hade testat det och det hade funkat. Ser helst att jag slipper pröjsa de stora pengarna. Funderar även på att testa byta spännare men jag vet inte. Åker man till BMW kan man lita till 100% att de vet vad som är felet?, så man inte byter något svindyrt i onödan |
|
| Nej många som jobbar på BMW är okunniga skolgrabbar som lärde sig byta olja i skolan.Jag har träffat en kille här i Malmö som kan.Resten bara svamlar och tycker man ska ta in bilen på kontroll.Ring Jarls i Helsingborg,Rigo i Halmstad,Wendels i Malmö dom kan svara på massor av frågor angående vanos. | |
|
Jag ringer. Synd bara att det är så långt söderut, Jag bor i Katrineholm. Tack för tipset |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.