AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
526

telefontjuvar ?

Acke
Min BMW har en hel den extrautrustning bla inbygd telefon i armstödet mellan sätena. (Buisness-pkt).

När jag parkerar bilen på ett ställe som känns lite "avsides" brukar jag koppla ur sladden och ta ut telefonen och SIM-kortet så att ev tjuvar inte ska slå in rutan för att sno denna. (Den syns ju ganska tydligt utifrån) Jag tror inte att försäkringsbolagen ersätter telefoner i bilarna.

Skulle vara för tråkigt och bli av med originalluren. Kostar väl en del.

Har någon erfarenhet från att ha blivit av med telefonen eller hur brukar ni göra ?

Det är lite pilligt att plocka ur den varje gång men kanske enda sättet. Vet ej om den är stöldbegärlig ??

528I E39 Touring 1998
Välvårdat kostar mer
Acke
Hej! Ska förtydliga mig själv lite. Det är inte så krångligt att ta loss telefonen. Det är en snabbkoppling på sladden. Men bökigt att hålla på så hela tiden flera ggr i veckan.

Jag kanske är överdrivet försiktig ? Vet ej om en tjuv tar sig in i bilen enbart för att sno telefonluren. Annars brukar jag inta ha något liggandes i bilen som kan vara av intresse för en tjuv. Det är endast telefonen jag är orolig för.

528I E39 Touring 1998
Välvårdat kostar mer
"John Drake"
Acke: Om du vill vara ännu säkarare...så kan du även montera av hjulen vid avsides parkering...ställ bilen på dricksbackar...Då vet du att ingen snor hjulen för dig.
Acke
"John Drake" eller förvara bilen i garaget ?

528I E39 Touring 1998
Välvårdat kostar mer
Visa användare
625
Jocke W
M5-89 E34
750iA-96 E38
750iA-05 E65
X5 3.0-06 E53
318i-92 Cab E30
Z3 Roadster 1.8-96
Problemet är bara att en "pundare" hög som ett hus (läs påtänkt tjuv) inte fattar att det bara är en lur och risken är stor att du får en ruta inslagen, en lur mindre plus att "pundaren" har en värdelös lur för "förmögenhetsutjämningsmarknaden".

Mvh Jocke W

ca
67
catzon
BMW 528iA -97, E39
Och tyvärr finns det gott om pundare. Min bror fick rutan utslagen men inget stulet. De tog inte ens pengarna (20 spänn). De slog ut rutan och tittar efter sen även om det går att se tydligt genom rutan.
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
Hörde ett rykte om att man kan sätt i sim-kortet i bagaget nåstans istället för i facket under luren... är det någon som kan bekräfta eller dementera?

Magnus M, BMWcs NORD
------------------------------
Länk
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Jag tror inte man kan sätta i kortet på 2 ställen, utan antingen i bagaget eller i bilen, mitt kort sitter i huvudenheten på vänster sida i bagaget

CHS
DU OROAR DIG ONÖDAN.JAG HAR PRECIS SAMMA TELFON I MIN BIL OCH HAR ALDRIG TÄNKT PÅ ATT PLOCKA BORT LUREN VARJE GÅNG MAN SKA GÅ IFRÅN BILEN.
MÅSTE TILLÄGGA ATT DET OMRÅDE JAG BOR ÄR INTE "BÄSTA".
MVH.E
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
Skall kolla det... förhindrar väl tjuven lite om man har SIM kortet i bagaget.

Magnus M, BMWcs NORD
Länk
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
Hittade det alternativa stället för att montera SIM kortet och det funkar utmärkt! :-)

Magnus M, BMWcs NORD
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.