|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Perkka: Ville mest sälja min 325:a för att få den nya modellen av E30,tycker den är snyggare, men så kom ja på att man kanske kan sätta annan läpp fram + en bakkjol på 325:an kanske... Nån som vet om 88-89:ans bakkjol passar på en 87:a? |
|
| undrar hur jag ska göra för att få min e30 323:a att accelrera bättre på lågt varv upp till 3000rpm ca??? | |
| 320 88- har väl trummor och ventilerade skivor som standard men valde man till abs så fick man skivor runt om. | |
|
Har inte alla 325 E30 abs som standard? insomniac: Hur menar du? hur du ska köra för att komma fortare upp till 3000rpm? eller va du ska göra me motorn för att den ska acc snabbare? |
|
| det är bättre vridmomentet jag vill åt på de lägre varvtalen... den sticker lite efter 3000rpm | |
| okej...men bmw brukar vara konstruerade så,att mesta av effekten kommer på ängång,iaf äldre.... | |
|
LazerEye: Just effektpuckeln vid 3000varv är typisk för M20-motorn, men knappast för alla BMW (även om BMW:s sexor i regel är väldigt varvvilliga). För att svara på insomniacs fråga: Ett chip KAN hjälpa upp vridet i mellanregistret. Kolla med Qvarnis på Länk Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.