AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
653

vad har bmw:n för fel?

li
12
lia
325i -92
hej, nu har min pärla för tredje gången bara lagt av plötsligt. kan ej komma på vad det är för fel. när jag värmer upp den med ex motorvärmare eller varmgarage vill den starta. har lämnat in den på verkstad för att de ska mäta upp den, men får bara bra värden...? har fått förslag om kondens i tanken så har testat att hälla i K-sprit men verkar ej vara det som är kruxet.. vore tacksam för förslag / Lia

menar du den är svårstatard när den är kall lr?
li
12
lia
325i -92
ja, den är svårstartad när den är kall... den tänder, men slår av sig själv...

den tänder alltså lite grann när den är kall,men stänger av sig efter ett tag? detta händer aldrig när den är varm eller?
är svårt å säga va de är,kan finnas många saker...att bensinfilter/spridare kan frysa igen när de e kallt,kallstartsrelät kanske är fel på...
-RW-
har du bytt bensinfiltret nån gång.

Min 535;a vägrade och starta engång. Med en ny filter har den gått utan några som helst problem.

Det kan även vara pumpen.
men den var ju bara sådär när den va kall,då borde de ju iaf inte vara pumpen...tror mer att de kan ha blivit stopp nånstans pågrund av kylan,typ att nåt har fryst igen...

lia:va de sådär när de va varmare ut också??
li
12
lia
325i -92
enligt er ser det ut som att det kan vara något fel med bensinfiltret/pumpen.....

ska lämna in den idag på verkstad igen... hoppas att det går bättre denna gång.

Tack för alla tips!!! /Lia

bmweee
ungefär hur länge går den när du startat den??
li
12
lia
325i -92
Man hör den starta sen dör den direkt, alltså den kanske går i gång under en sekund./Lia

St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Hrrm ingen aning men min bil startade inte nyss. Den stod bara och tuggade på startmotorn liksom...Hur mycket jag än försökte så var den död.
Bytte tändstift och den gick som en klocka!
Men det kanske e nåt annat. Ej insatt

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.