AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
878

konvertera från krom till shadowline på e30

tjenis !

har vanliga kromade lister på min e30, på sidorna runt dörrarna, men har inte kromat runt bak- och framruta (finns det?) vilket jag tycker gör att bilen kommer i "obalans" utseendemässigt...antingen helt krom, eller helt shadowline...

tänkte därför ta av dessa lister runt dörrarna och spraya svarta...vad behöver man tänka på? kan tänka mig att man får köpa nya fästclips till listerna (eller vad dom nu sitter fast med) samt att man skall väl slipa väck kromet innan man sprayar svart, annars så fäster väl inte färgen?? har hört det iaf...

"Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999)

Jag räds inte långmilare !

Länk
Att ta bort listerna och måla dem är mest bara jobbigt. Dessutom fäster färgen dåligt även fast du slipat rent. Att sen få dit listerna tillbaka är oxå jobbigt.
Gör som jag, skaffa ett stort ark mattsvart tejp detta får man från t.ex. en reklamfirma som sysslar med dekaler på bilar. Skär ut lämpliga bitar, värm dem med t.ex. en varmluftpistol och limma dit dem.
Om du fixar proffstejp så formas tejpen efter listerna.
Detta blev skitbra för mig, endast två skarvar per sida!

mvh

///Boooze

BMW Club Finland #2046
ma
129
martin1980
320i (E30) -86
´hur blir utan? matt eller blank?

mk
ma
129
martin1980
320i (E30) -86
ytan skulle det vara

mk
Boooze: hmm, det låter ju helt klart enklare med tejp än att bryta loss och spreja...skall kolla upp detta !

martin1980: Boooze skrev i sitt inlägg "Gör som jag, skaffa ett stort ark MATTsvart tejp detta får man från t.ex."

detta borde innebära att ytan blir matt, inte blank :)
matt yta är snyggare om det är shadowline....

"Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999)

Länk
Jep, den blir matt dessutom ser det (nästan) exakt orginal ut.
Man kan ju kolla när man köper arken om nyansen stämmer med de listerna som redan är svarta. (E30 -88-92)

Bmwfreaken: Ett tips till; Tejpa i ett varmt garage eller dyl. annars går det åt helvete. =)

///Boooze

BMW Club Finland #2046
Boooze: ok, har inget garage alls :) men skall se om ja inte kan fixa det....det är för jävla kallt ute..

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.