|
|
|
|---|---|
|
Skulle det vara möjligt? jag tycker att det verkar vara tufft å vill höra vad andra tycker om det! tack så mkt!/Tobias | |
| Jo,de ska väl gå bra å göra...är väl ingen större skillnad på en 325ix i mot en 325i förutom 4WD då...finns ju en del 325-turbo här inne så | |
|
Nej det är ingen större skillnad på bilarna! har du gjort något åt motorn i din bil? |
|
|
Dock så ska inte 4wd klara av så mycket effekt tyvärr! Har för mig jag har hört ungefär 300 och sen så börjar det gå illa åt drivaxlar med mera! "Letar efter en trimmad E28" |
|
|
så det är så... synd bara ett e28orna är så fula...! |
|
|
stensth: Har du testat själv eller har någon du känner testat? Eller har du hittat nån seriös artikel någonstans som beskriver problemet i detalj? Jag vore mycket intresserad av den informationen isåfall. Det finns tyvärr väldigt många son "vet" en massa om iX utan att ens ha varit i närheten av en. ------------------------------ Magnus M, BMWcs NORD 4047 ------------------------------ 325iX -87 Opel Sintra 2,2 DTI -98 Länk Nuvarande åk:Länk Gamla bettan: Länk |
|
|
Magnus M: Nej har ingen hård fakta på det hela. Utan det har jag läst här på forumet. Men om det stämmer vågar jag inte säga till 100 på! Det har ju snackats en del här på forumet angående 325ix och dess hållbarhet. "Letar efter en trimmad E28" |
|
|
okej...! jag måste undersöka det där lite extra...så att jag kan få i min turbo lagom till sommaren! måste bara ha en firma! /tobias |
|
| hoppas bara att det inte är som stensth säger....vill ha turbo! | |
|
Fördelningslådan är ju "samma" som i Ford Sierra Cosworth och där håller den ju för rätt mycke pisk (tänk på Qvarnis It's Fun 1). Växellådan är samma som på en vanlig E30 och bakaxeln likaså. Främre diffens hållbarhet är väl största frågetecknet men borde väl inte vara olösligt(om det ens behöver lösas). ------------------------------ Magnus M, BMWcs NORD 4047 ------------------------------ 325iX -87 Opel Sintra 2,2 DTI -98 Länk Nuvarande åk:Länk Gamla bettan: Länk |
|
|
det låter juh näst intill underbart!=D...! för it`s fun 1 var inte en dålig bil!=D...! det går nog att testa sig fram om inte annat och fråga sig runt! tack så mkt/Tobias |
|
|
Magnus M: Hade Qvarnis bytt ut fördelningslådan också? Växellådan hade han ju bytt mot en "fix-it sats"! "Letar efter en trimmad E28" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.