AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
668

Byta växellspaksknopp

HL
8
HLA
320i Coupé -93
Nån som vet hur man får bort original växelspaksknopp på en E36 (320) Har provat vrida på den men den lossnar ej. Vågar heller inte använda för mycket våld.
Mr
606
Mr Shhh
318i E46
Boxster S
Våld är precis det som ska till.
Lägg i tvåan, akta tänder o skalle o dra för allt vad tygen håller. Man blir förvånad vilken kraft som krävs, så en och annan har fått knoppen i planeten när den väl lossnat.
Visa användare
61
J_boy
323i-85
Hehe...intressant inlägg...tänker ställa samma fråga om min E30...hur bytar man knopp på den då??

BMW-There ain't no substitute...
RI
146
RILLE BRUHN
325IM -88
325T -89
325IA -88
318IS -91
325 ETA
det är lika som E36, dra rakt upp kan sitta mycket hårt, men vrid den inte för då är risken stor att den går sönder.

RB
Visa användare
374
Schrimp
E30 318is 16V -91 M-tech

BMW CS #05485
hm.. tycker inte den satt så värst hårt.. kunde dra loss den med en hand uppåt.. satt absolut inte FÖR löst. Men inte SÅ hårt.. :)

---------------------
.. vassast på ön.. ;) - Länk
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
Det är samma knoppfäste på alla manuella BMW efter E30 (kanske tidigare). Det fick jag reda på då jag köpte en ny orginalknopp från en 520 E39 till min iX. Äkta plast men iallafall bättre än en träknopp (som satt i)... det är ju ingen Jaguar man åker omkring i.

------------------------------
Magnus M, BMWcs NORD 4047
------------------------------
325iX -87
Opel Sintra 2,2 DTI -98
Länk
Nuvarande åk:Länk
Gamla bettan: Länk
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Ja jag höll på med olika kompisar och slita ! sen efter bra länges slitande så kom den lös men bara halva ! =)

Den var nämligen limmad så vi fick såga bort den resterande delen ! Men det blev kanon till slut...

Länk
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Haha läste mitt inlägg efter det att jag skrivit det , låter ju inte speciellt bra , men jag orkade inte slita lös "knoppen" själv så jag ringde några starka polare som försökte dra loss den ska det igentligen stå...

Länk
Visa användare
61
J_boy
323i-85
hahaha..det lät lite perverst=)...hehe...Fan asså...peugeot är världens skitbil...vi har en gti som firmabil...o nu ikväll när vi körde hem från lite jobbande så rätt va det var så hängde heljuset sig...även när vi stä'ngde av tändnigen så lös det...aja tänkte vi..vi tar av minuspolen när vi är hemma tänkte vi..det e lungt...ca minuter senare så hängde blinkersen sig...hoppsan sa ja..det är nog lite Jox i elsystemet...men men...o sen ca mnut senare så började tutan att tuta o den sluta inte heller...då var goda råd dyra för vi befan oss i ett villaområde med folk lite här o där...pressade skiten ur peugeoten så vi kom hem snabbare...sprang av bilen och slet av minupolen...skönt...puh...ett råd...köp aldrig en gammal peugeot...det var lite pinsamt asså att köra där när folk tittade på en...hehehe...detta kanske var avvikande från rubriken men vad gör det=)..hehe

BMW-There ain't no substitute...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.