|
|
|
|---|---|
| Hejsan allihopa, jag har en fundering som jag önskar hjälp med. Vill byta in min 318i 1998 e46,som gått 13000mil, med så gott som all utrustning utom skinn,bilen är i mycket fint skick och har 17 tummare och nya däck sov. Vill byta den mot en 320d 1999 e46 med samma utrustning förutom fälgar och som har gått ungefär lika mycket, vad ska man lägga i mellanskillnad? Fick ett bud på 75000:- från en firma i Ö-vik ,vilket jag tyckte var åt hel**** för dyrt...Har jag fel eller?? min bil är svensksåld och jag är andra ägaren....MVH jonas | |
| Sa dom att du skulle lägga 75000:- i mellan!!?? | |
|
Ja,dom hade ju inte sett min bil, men jag frågade allmänt om en preliminär kostnad och fick 75000;- till svar. Hoppas jag inte är ensam om att tycka det är sjukt?? Jag menar bensinarna är väl mer lättsålda än dieslarna eller??/ Jonas |
|
|
Vad var begärt pris för 320d då? Dom brukar ligga i samma prisklass som 318-320 E46. Att lägga dom pengarna imellan låter vansinne. Ja skulle tro att en skälig mellanskillnad är ca 20 000:-. Trevlig motor i 320d. Provkörde en och annnan sådan, väldigt tyst invändigt och trevligt vrid. |
|
|
begärt pris var 160000:- om jag inte minns fel,alltså måste han värdera min bil till 85000:- lite snålt tycker jag... |
|
| om han värdera din 318 till 85000:- är de på tog för lite,nästan nere i E36 klassen då...mellan 20-30 tusen tycker ja är en rimlig mellan skillnad | |
sycrlg |
Jag kan ge 86 000 för din så tjänar du en lusentapp! Om E46 är nere i de priserna så är det köpläge! |
|
Bjuder 87k ;-) Tror du att säljaren förstod dig rätt? Låter som ett missförstånd. /Kristian BMWCS #5062 ------------------------------ Länk 1600/2-renovering... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.