|
|
|
|---|---|
|
Hej Har problem med automatlådan på min 740 92:a, backen har slutat fungera och jag tror att det är den j'*¨la plastkulan i ventilhuset (ja den finns i 92:orna också). Jag hade tänkt att göra det själv men har stött på problem, så nu letar jag efter en verkstad som har gott rykte. Helst i svealand eftersom jag bor utanför Stockholm, men det är inget "måste" eftersom bilen går finfint att köra -- framåt dvs. Har hört priser från 4000-35000, så om det är någon som fått samma jobb gjort, vad fick ni betala, var ni nöjda, bytte de olja+filter osv? Tackar på förhand Tobias Björkman TB740 E32 740 92 E38 740 94 MB 300 SE 87(bytt kam men saknar komp i två cyl., låter som avsaknad av kolvringar, never ending...) +11 R.I.P. | |
|
Kom felet plötsligt så tror jag att det tyvärr är lammelhuset som spuckit.(Isåfall ligger det metallbitar i sumpen) Jag råkade ut för detta för ca. 1 årsen. De som renoverade min låda var Scandinavian Transmision Service. (tel. 0303-727880 Fråga efter Pär) Min renovering gick lös på 28750:- med demontering och montering i bilen. Detta är ett dyrt ställe att renovera på, men oandrasidan så var personalen bra och priset fast. De bjöd på ett nytt kyl till lådan som var sönder och bakre motorfästen som var slut bytte de också. Är det bara plastkulan så skulle han ta ca 3000:- har jag för mej. LYCKA TILL /Lidberg |
|
|
Glömde: Ja, de bytte olja och filter. Oljan var svindyr. Verkstadskillen (Pär) kallade den för Guldolja :-) |
|
sycrlg |
Automatlådeverkstaden på kronobergsgatan 45. De bytte en packbox i min förra BMW, de var tvungna att ta ner lådan, byta packboxen, byta pumpen (till en beggad) för infästningen var sliten. åsså upp med lådan igen. Detta gick på 4000kr inkl. moms med 1-2 års garanti på jobbet. Funkar fortfarande enligt nye ägaren. 4år sedan nu. |
|
Tack för tipsen! Får jag fråga Lidberg: Slutade din back att fungera men allt annat fungerande? Min back började med att "slå i" hårdare änn tidigare, till slut så hade den sämre kraft i backen och till slut finito. Får jag fråga Sycrlg: Hade du samma problem, dvs ingen back men resten fungerande? Tack ännu en gång, nu får vi se 28 750:- eller 4 000:-... TB740 E32 740 92 E38 740 94 MB 300 SE 87(bytt kam men saknar komp i två cyl., låter som avsaknad av kolvringar, never ending...) +11 R.I.P. |
|
sycrlg |
Nej, nej hade inte samma problem. Ville bara tipsa om en bra och billig verkstad. Min läckte olja som ett såll! Allt pös ut med en halvtimmes körning. växlade sämre och sämre..... |
|
TB740: Allt annat än backen funkade. Är det lammelhuset så brukar det den bara lägga av helt plötsligt, ofta om man gasar till lite. Mitt sprack medans jag höll på att fickparkera. /Lidberg |
|
|
Okay, tusen tack för er hjälp, visst är 4,0:an en dröm, kan tänka mig att den känns ännu piggare i 5-serien. Tack TB740 E32 740 92 E38 740 94 MB 300 SE 87(bytt kam men saknar komp i två cyl., låter som avsaknad av kolvringar, never ending...) +11 R.I.P. |
|
|
Visst var det plastkulan! 5500:- hos motor och teknik i huddinge, jätte skönt. Fungerar än så länge 2003 01. Har tyvärr sålt bilen. Men jag kan se den med jämna mellanrum, sålde till en god vän. Så nu letar jag efter ett nytt V8-muller, kanske hos en 60-talare (jänkare). TB740 E32 740 92 E38 740 94 MB 300 SE 87(bytt kam men saknar komp i två cyl., låter som avsaknad av kolvringar, never ending...) +11 R.I.P. |
|
|
TB740: Grattis! Tur att det inte var lammelhuset. Det sög rejält att hosta upp nästan 30k för ett jävla standardfel! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.