|
|
|
|---|---|
|
Vad är skillnaden mellan en 325 -91 och -94 eftersom att -94 axar 0,8sek snabbare till 100km/h än -91 och bromsar 7m snabbare från 100km/h. | |
|
-91:an har väl inte VANOS va? Det borde kunna förklara skillnaden i axx, men inte inbromsningen. Mvh Patrik *min signatur står här* |
|
|
Angående bromsar så utvecklas dessa oxå hela tiden,t.ex bättre ABS enhet,kanske andra(bättre)däck osv.. Sju meter på bromssträckan låter iofs lite väl mycket,var det samma testpersonal som gjorde dessa bromsmätningar?,yttertemp?,väglag?Allt sådant spelar naturligtvis in.. Mvh Janne. |
|
|
De är inte lag som står i modell guiden. Att vanosen skulle skapa en skillnad i accleration är kanske möjligt men vanos är först och främst till för att få ner bränsle förbrukningen. Enkelvanos som E36 325or har kom redan 92-93. Samma skillnad accleration 0-100 finns mellan e46 328 -98:a och -99. Och inget skilljer dom motorerna åt, dubbelvanos motorer och samma slagvolym samma hkr samma på allt. Så min tanke är nog att de inte riktigt stämmer till 100% i modellguiden. |
|
|
Ser nu i efterhand att du inte hämtat dina acclerations siffror i modellguiden. Var kommer siffororna ifrån egentligen? |
|
|
325:an mellan 91 och 94 skiljer inte 0,8 sekunder. Var har du sett det? Menar du 328:an kanske? 325i-94, 8,0sek 328i-95, 7,3sek Vanos ger mer vrid lägre ner i registret och påverkar möjligtvis prestanda i lite högre farter. Upp till 100 är märks det inte mycket. 7m kortare bromssträcka låter också mycket, tror som Janne att det kanske var andra omständigheter än själva bilen som talade för resultaten. Mvh Anders S. |
|
|
Kolla på Länk på dom båda testerna på 325i. Tycker att det låter knepigt att det ska skillja så mycket!!! |
|
|
Kolla i vanliga modellguiden som förlogs ovan. Där kan man läsa att för 325-91 tar det 7.9 sek (man) och 8.9 (aut) tar man sedan 325-94 är det 8.0 (man) och 8.8 (aut). Min gissning att den ena testen är med automat ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.