|
|
|
|---|---|
|
Hej på er alla kunniga där ute. Nu är det så att jag är på jakt efter en Z3 M Coupe men känner mig lite tveksam, det verkar vara mycket problem med vanosen på dessa bilar (S52-motorn M3 3,2l och Z3 M), är det någon som hört eller upplevt detta? Finns det något man kan göra för att undvika ett ras och hur går den sönder när den går sönder. Får man några förvarningar???? kan man justera något innan den rasar???? Jag har provkört 3st och alla har bytt vanosen minst en gång! (2 imp. på ca 5300mil (har kollat upp dessa med BMW) + en SV-såld på 2300mil). Det är ju en rätt stor utgift att byta 15.300kr för material och ytterligare 7.500kr för arbetet. Är det någon som vet något om dessa bilar (se BMW börsen på BMW Power)? SMO 943 Estorilblå Z3 M Coupe ägs av en kille (Henrik) i Lund. TCH 928 Estorilblå Z3 M Coupe ägs av en kille (Johan) i Hässleholm. DLE 007 Imola röd Z3 M Coupe ägs av en kille (Niklas) i Nacka (Stockholm). Vore tacksam för alla råd och svar samt tipps på vad man bör kolla på en beg Z3M coupe. Med vänliga hälsningar | |
|
Hmm, är det verkligen så att 3 av 3 har bytt hela Vanosen? Anledningen till att jag frågar är att jag pratat med BMW här i Lund och Malmö. Dom säger att det är väldigt få som behöver byta, däremot så har skruvarna bytts på vissa serier. Jag har precis servat min bil (Inspektion 2) och dom hittade inga konstigheter med min Vanos... ///Peter PS som för övrigt funderar på att sälja sin MCoupé :( för att köpa en M3 E46 :) |
|
| ZTreCoupe: Har själv starka funderingar på att byta ut roadstern mot en M3 E46. Men det får bli till våren då man får lite mer för roadstern än i dagsläget :) | |
|
Inte för att jag har något med dom aktuella bilarna att göra, men är det verkligen så smart att skriva ut registreringsnummret här? Har nuvarande ägarna godkännt det? Gällande frågeställningen så var det inga problem med vanosen på min M-coupé. (4600 mil) |
|
|
Jag har aldrig sagt att det var de tre bilarna som jag angav reg.nr på som hade bytt vanosen. Det råkade bara vara tre av varje = ren slump. Jag frågade om någon viste något om bilarna med reg.nr då jag intresserade av dem. Richard = Z3Mpower |
|
|
Skriv INTE regnummer fler gånger på detta forum! Det finns så sanslöst mycket pack där ute som gillar andras grejjer aldeles för mycket! Länk "If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti |
|
|
Kan hålla med om det där med reg.nr men en del av ovanstående säljare hade lagt ut sitt i annonsen... /Kristian BMWCS #5062 ------------------------------ Länk 1600/2-renovering... |
|
| Har själv en Z3 M-Roadster. Den har gått 2.800 mil och har inte haft några problem en så länge med Vanosen. | |
sebbe_bmw |
Men allvarligt, Nu blir jag lite besviken på BMW, det är inte ofta man blir det iofs. Men om de har strul med vanosen på gamla 3.2:an så varför har de inte kommit på ngn bra lösning på problemet till den nya motorn kom ut på marknaden?! Även M5 V8 har ju problem med detta, nu får Motorsport avdelningen skärpa sig tycker jag! Sebbe |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.