|
|
|
|---|---|
eing9911 |
Jag har problem med med att hastighetemaäteren dör till och från när man kör. Jag har haft problem med ekonomimätaren också att den har fladdrat hit och dit. Nu är det så att den förre ägaren hade haft samma problem med den när han hade den så han bytte till en hastighetsmätare från en 95:ans 540. Detta innebär att instrumentet ser annorlunda ut än på de tidigare (det som visas i mektipen). Till frågan: Är det någon som har fixat ett sånt här nyare instrument? (Det finns faktiskt 5 st elektrolyt kondingar även på detta kort men värdena skiljer jämfört mot de gammla.) mvh Henrik |
eing9911 |
Nu har jag bytt 3 av 5 kondingar. Hade inga de 2 220uF kondingarna liggandes hemma så jag chansade på att det skulle funka ändå. Det blev dock ingen skillnad. Eller joo det blev det. Nu är hastighetsmätaren tvärdöd. Den fungerade efter ca 2 mil igår när jag hade bytt dem men i morse så var den tvärdöd. Felet uppenbarade sig första gången när jag åkte ner till Stockholm i helgen. Det var första gången bilen blev körd på saltade vägar sedan import (-00). Jag såg på sökfunktionen att det kunde eventuellt vara givaren till hastighetsmätaren som har gett upp eller är glapp. Är det någon som har någon idé om vad jag borde göra. Det är alltså hastighetsmätaren, ekonomimätaren, tripp och vägmätaren som är döda. För övrigt så hoppar tank och temp mätarna hit och dit. Dessa blev dock stabilare efter kondensatoringreppet men inte helt perfekt. /Henrik |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.