AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
635

Avläsning av fwlkoder

pr
94
pricken
525i 1991
Granitsilver
16"
Enligt några sidor jag varit på skall man kunna läsa av felkoderna genom att ha nyckel i läge "engine run", vad jag tolkar som läge 2. Sen skall man trycka gaspedalen i boten 5 ggr i rask följd. Sen skall "check engine" blinka ut felkoderna. Nu är det så att jag får inte detta attt funka. Nån aning om vad som är tokigt, eller är det så att detta sätt inte är korrekt utfört. Hade varit bra om man lyckats med detta så jag slipper åka 30mil ToR för att endast läsa av dessa. Har en känsla av att något är galet. Tar lite för mycket bensin enligt mitt tycke, ca:1.0l/mil landsväg. Filter, stift mm är nybytta.
Visa användare
1.080
lalaw
BMW 520D -17 F11
Mini Cooper S -03
MGB Roadster -67
Think City -10
Har du verkligen en Check Engine lampa?
Jag har det inte på 92:a.
Platsen finns dock.
Lars
pr
94
pricken
525i 1991
Granitsilver
16"
Hmmmmm?

Antog att det är dennadär displayen mellan trippen och.....ja, nånting till höger. Där det står bl.a washwasher eller nått sånt....
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Felkoderna kommer väl upp i CheckControllen eller??? Jag ska testa på min 525i -90.

Länk
Visa användare
1.080
lalaw
BMW 520D -17 F11
Mini Cooper S -03
MGB Roadster -67
Think City -10
Tänds det någon "check Engine" när du slår på tändningen?
Jag fick 2 på bilprovningen för att den inte lyste jag frågade BMW och de sa att den inte finns på min bil(525) men att visa modeller har den och därför finns platsen i instrumentet för en check engine lampa
Lars
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
hej alla bmw ägare...
Jaha jag har tittat i min instutionsboken och hittar ingen sådan lampa..hur ser den ut??? vilket plats ska den vara på då??? Har det stora instrunetb. alltså med check-comtrolfönster...

MvH Bmw 4-ever

Paap Reeder
Hej!
Om inte Check engine" tänds när Du vrider på nyckeln har Du ingen sådan funktion.
Koderna kan Du då läsa av genom att "gå in i boxhandsken" och ansluta en separat lysdiod. Dock måste Du då även ha ett kopplingsschema för just Din Motronic - annars är det enkelt.
MVH /// Paap Reeder
pr
94
pricken
525i 1991
Granitsilver
16"
Och var hittar man sådan information .......?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.