|
|
|
|---|---|
|
Vet att Mercedes nya CDI motorer tar väldigt lång tid på sig att bli varma, ca 2-3 mils körning innan kupen börjar bli varm. Det hela hänger väl samman med att nya motorer är så effektiva att de inte utvecklar värme i samma grad som tidigare motorer... Därför undrar jag om BMW's nya dieslar är bättre? Ni, ägare av BMW dieslar med common rail, ge era åsikter här. Själv har jag en 525tds (traditionell diesel med bra värme!) -- Stjärnan sitter under huven -- | |
sebbe_bmw |
Men sitter det inte en förvärmare på BMWs dieslar?! Jag tror jag sett detta ngnstans, den fungerar som en vanlig bränsledriven motorvärmare. Sebbe |
|
Många dieslar har antingen Webasto/ebersprächer ( PAG,Renault, MB Vito ) eller 2kW insticksvärmare (VAG) ( gäller oftast bilar i svenskt utf. eftermonteras vanligen vid importen till sverige av gen. agenten) anledningarna är två: Den höga verkningsgraden ger så lite spillvärme ( =usel kupévärme) Skadligt för motorn att gå så länge utan rätt arbets temp |
|
|
Mercedes har en insticksvärmare (el), men trots det är han inte nöjd med värmen i bilen! Han funderar nu över hur BMW är - kanske kan konvertera till den rätta sidan om det visar sig att BMW faktiskt är bättre även på den punkten :-) -- Stjärnan sitter under huven -- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.