|
|
|
|---|---|
| Får inte fram någon ström till Glödstiften på min Tds... Var sitter säkringen? | |
|
Hej Vet inte riktigt var säkringen sitter, men själva glödmodulen verkar få sin matning från denna punkt som vad jag kan se är direktansluten till batteriet (se pilen på bilden): Länk Du kan ju börja med och se om du har matning där, i annat fall får du nog börja rota i glödmodulen. Hela elschemat hittar du här (täcker även dieseln): Länk ------------------ Always Diesel |
|
|
Hoppsan, på bild 1 ska du titta... ------------------ Always Diesel |
|
| Tack... ska kolla lite i kväll. Bytte Glödstift i fredags för den var lite seg. Två var kass men jag bytte alla sex. Något måste hänt så säkringen gick. | |
| Apropå detta.. Hur kollar man att glödningen funkar bra? Jag har nya stift och nytt batteri, men bilf*n vägrar att starta när det är minusgrader.. kände på glödstiften efter 5-6 glödförsök, var ljumna, men inte mer?? :( | |
|
KL: Vad menar du med nya stift? Jag köpte en gång av snål/dumhet glödstift på Biltema som höll max 500 mil,sen var det nästan ren lögn o starta bilen. Redan efter ett tiotal starter märktes det att bilen ville ha mer "glöd". Tröttnade på detta o köpte orginal som nu gått åtskilliga tusen primblemfria mil. Diesel Performance..... |
|
| Jag köpte på mekonomen, och det gjorde ingen skillnad ens första gången jag startade.. vet du hur varma dom blir på utsidan? skall man bränna sig på dom? | |
|
KL:Är stiftet iskruvat så tar godset i toppen den mesta värmen på vägen "upp".Du kan känna att det blir ljummet men man bränner sig inte. Diesel Performance..... |
|
|
Kör gaspedal testet. Tänding på. Vänta tills insprutningslampan slocknar. Pedalen i botten 5 gr inom 4 sek. Insprutlampan lyser till- räkna sedan ev blinkningar. Kommer i exakt ihåg men om det är 21 blink tror jag det var fel på glödstift 1. Säkringen sitter i elektronikboxen till höger i motorrummet. Där finns det en kontakt man kan dela på och mäta resistansen till varje glödstift oxå. Vid 6 blink så är matarpumpen i tanken kass. |
|
|
Tomba du vet inte vad 30 blink säger är det dags för skroten då eller..?? |
|
|
Go strong gto80 Min bil svara inte överhuvudtaget på gaspedaltesten så jag vet inte riktig hur det funkar. Håkan Hagelkvist |
|
|
Håkan: Jag gjorde precis som Tomba skriver här ovan..min började blinka direkt |
|
Christer Lundman |
Tjena Palte Om du vill ha hjälp med felsökning så kom ut till mig i djupa skogen så kan vi skifta delar tills det fungerar som det ska! Kolla även att du har ström till relät till glödningen, sitter under boxen på passagerarsidan. Om det ballar ur totalt så ring mig, är hemma hela dagen idag! Mvh Christer |
|
I motorrummet på höger sida är det en stor plastlåda där VISSA datorer sitter.. I mitten där finns det några reläer. Det längst ut är glödrelät. Där sitter en 50 amp plåtsäkring. Man kan även mäta resistansen på glödstiften där. Om pedaltesten säger 22,23,24 blink så är det fel på något glödstift. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.